poniedziałek, 24 lutego, 2020

Scandinavian Airlines usuwa kontrowersyjną reklamę z sieci

Warto przeczytać

Szwecja: liczba włamań do domów spadła o 36 procent

W ciągu mniej niż pięciu lat w Szwecji liczba włamań do domów spadła o 36 procent. Policja przeanalizowała przypadki wtargnięć na nie...

Coraz więcej imigrantów zasila populację Szwecji

Urząd statystyczny Statistics Sweden podaje, że w 2019 roku populacja Szwecji wzrosła o prawie 100 tysięcy. Oszacowano, że 73 proc. z tej...

Najwyższy drewniany budynek mieszkalny

Ekologiczne rozwiązania w aranżowaniu wnętrz stają się w Szwecji normą. Co więcej, powstają całe budynki których projekt w 100 proc. opiera się...

Sztokholm łączy siły na rzecz szybkich pociągów do Oslo

Region Sztokholmski połączy siły aby stworzyć „prostszą” linię kolejową i szybszą podróż pociągiem między Sztokholmem a Oslo. Decyzja w tej sprawie zapadła...

Międzynarodowe linie lotnicze SAS (Scandinavian Airlines System) „zasłynęły” reklamą, w której stwierdzono, że cała skandynawska kultura została „skopiowana”. Po premierze spotu reklamowego firma została oskarżona o „multikulturową propagandę”.

SAS zdążył już usunąć klip z serwisu YouTube. Reklama pojawiła się w sieci w poniedziałek. Szybko stała się viralem i została udostępniona przez dziesiątki tysięcy internautów. W spocie powiedziano, że nie ma czegoś takiego jak kultura skandynawska, a wszystko co uchodzi za szwedzkie (jak klopsiki mięsne) czy norweskie (spinacze biurowe), w istocie stworzono poza krajami nordyckimi.

„Nie jesteśmy lepsi od naszych przodków wikingów”, twierdzi czarnoskóry mężczyzna w reklamie. Ma on reprezentować współczesną Skandynawię. „Podczas podróży za granicę ‘zabieramy’ ze sobą z powrotem to co się nam podoba. Trochę to zmieniamy, dostosowujemy i voila – ma to uchodzić za część naszej kultury.”

„Skandynawię ‘przynieśli’ nam zwykli ludzie. To co najlepsze w krajach skandynawskich, znaleźliśmy daleko od domu.”

Klip stał się viralem w ekspresowym tempie. Zebrał przeważająco negatywne komentarze i tak wiele dislike’ów, że trzeba było usunąć go z sieci. Na Twitterze pojawiło się mnóstwo ostrych wypowiedzi, kierowanych do SAS. Jedna osoba napisała, że linie lotnicze „oddają mocz prosto na twarz swoich klientów”. Inni byli pewni, że cała akcja była celową prowokacją.

„Nowa reklama Scandinavian Airlines podkreśla, że nic nie jest dziś skandynawskie i że wszystko pochodzi z importu. Postaci jak Thor i Odyn, sauna, fiordy, zespół Abba – wszystko zostaje wymazane. Czarnoskóry dżentelmen w spocie reklamowym stwierdza, że w niczym nie jesteśmy lepsi od naszych przodków wikingów” – wyśmiewał klip jeden z użytkowników Twittera.

Na facebookowej stronie SAS również roiło się od nieprzychylnych komentarzy. Niektórzy pisali, że nigdy więcej nie skorzystają z usług linii, inni przybrali dojrzalszą strategię: zapewniali Skandynawów, że warto być dumnym ze swego pochodzenia.

SAS uchodzi za jedną z dziesięciu najlepszych europejskich linii lotniczych. Z usług firmy korzystają Szwedzi, Duńczycy, Norwegowie. Siedziba Scandinavian Airlines System znajduje się w Solna. Szacuje się, że rocznie z lotów SAS korzystają dziesiątki milionów pasażerów. Firmę założono w 1946 roku.

- Reklama-
- Reklama-

Więcej artykułów

- Reklama-

Ostatnio dodane

Najwyższy drewniany budynek mieszkalny

Ekologiczne rozwiązania w aranżowaniu wnętrz stają się w Szwecji normą. Co więcej, powstają całe budynki których projekt w 100 proc. opiera się...

Systembolaget pozywa duńską aplikację do sądu.

Systembolaget, sieć sklepów mająca monopol na alkohol oskarża duńską aplikację mobilną o łamanie surowych przepisów krajowych dotyczących sprzedaży i reklamy napojów wysokoprocentowych.

Coraz więcej imigrantów zasila populację Szwecji

Urząd statystyczny Statistics Sweden podaje, że w 2019 roku populacja Szwecji wzrosła o prawie 100 tysięcy. Oszacowano, że 73 proc. z tej...

Alarm powodziowy w kilku miejscowościach w zachodniej Szwecji

Halmstad to miasto portowe położone na zachodnim wybrzeżu Szwecji. Silne deszcze sprawiły, że Halmstad objęto stanem przedpowodziowym, a lokalne władze wzywają do...

Sześć osób pod tym samym adresem pożyczyło miliony i zniknęło

Dzięki informacjom o fałszywych dochodach na temat dochodu sięgającemu miliona koron 31-letnia kobieta w Uppsali zdołała uzyskać kredyty i pożyczki w wysokości...
%d bloggers like this: