Linia lotnicza SAS obiecuje, że zwróci pieniądze pasażerom, których loty zostały odwołane z powodu kryzysu związanego z koronawirusem, po otrzymaniu krytyki ze strony szwedzkiej agencji konsumenckiej.
Agencja konsumencka stwierdziła, że SAS zbyt długo zwracał pieniądze pasażerom, których loty były odwołane wskutek pandemii.
Linie lotnicze zostały również oskarżone o wprowadzenie w błąd klientów, którzy kupili bilety za pośrednictwem biur podróży, donosi szwedzkie Radio.
Szwedzka agencja konsumencka rozpoczęła wiosną analizę praktyk stosowanych przez SAS, a jej wnioski zostały przekazane Rzecznikowi Praw Konsumenckich.
Linii lotniczej SAS może grozić grzywna lub perspektywą pozwu do sądu.
Linia lotnicza poinformowała Szwedzkie Radio, że zwrot pieniędzy zostanie wypłacony.
“Każdy, kto ma prawo do zwrotu pieniędzy, dostanie pieniądze, lecz niestety dla niektórych to zajmie trochę czasu” – powiedział kierownik działu komunikacji SAS Karin Nyman w rozmowie ze Sverige Radio.
“Przez prawie trzy miesiące codziennie odwoływaliśmy prawie 800 lotów, co doprowadziło do tego, że wielu klientów ubiegających się o odszkodowanie i było im je przyznane. Niestety zwrot pieniędzy potrwa znacznie dłużej niż zwykle i oczywiście żałujemy tego” – powiedział John Eckhoff, szef SAS ds. stosunków medialnych w Norwegii. Szwedzkim Radio.
Linie lotnicze spłaciły około 700 000 klientów, a kolejne tysiące wciąż oczekują na zwrot pieniędzy. Około 30 procent opowiedziało się za kuponem na lot SAS w ciągu następnych 12 miesięcy.