Szwedzkie biuro podróży Mixx Travel ogłasza upadłość

Szwedzka firma turystyczna Mixx Travel ogłosiła upadłość w środku sezonu wakacyjnego. Nawet 1000 osób może być uwięzionych za granicą. Sprawdź, co zrobić, by odzyskać pieniądze.

Szwedzkie biuro podróży Mixx Travel ogłosiło upadłość w samym środku sezonu wakacyjnego, pozostawiając nawet tysiąc turystów bez pewności co do powrotu do kraju. Firma miała siedzibę w Malmö i była jednym z większych graczy na rynku, szczególnie w Danii.


Turyści uwięzieni za granicą

Upadek ogłoszono w środę, 17 lipca, bez wcześniejszych zapowiedzi. Strona internetowa Mixx Travel informuje lakonicznie:

- Reklama -

„MixxTravel AB został postawiony w stan upadłości. Oznacza to, że działalność została zakończona ze skutkiem natychmiastowym.”

Według duńskiego portalu Standby.dk, nawet 1000 osób może być obecnie uwięzionych za granicą, głównie w Turcji i Grecji – najpopularniejszych kierunkach obsługiwanych przez Mixx Travel.


Popularne biuro podróży – szczególnie w Danii

Mimo że siedziba firmy mieściła się w Szwecji, Mixx Travel był dziewiątym największym biurem podróży w Danii w 2023 roku. Tysiące klientów korzystało z jego usług, a firma reklamowała się jako oferująca „tanie i sprawdzone” pakiety wakacyjne.

Jeszcze na początku roku firma organizowała kampanie promocyjne, oferując zniżki do 500 koron na rezerwacje jesienne. Nic nie wskazywało na zbliżający się kryzys finansowy.

- Reklama -

Co mogą zrobić klienci?

Osoby, które wykupiły wycieczki przez Mixx Travel lub utknęły za granicą, powinny niezwłocznie skontaktować się z Kammarkollegiet, szwedzkim urzędem odpowiedzialnym za gwarancje turystyczne.

„Jeśli wykupiłeś pakiet wakacyjny, możesz ubiegać się o zwrot kosztów z gwarancji turystycznej firmy. Warunkiem jest, że anulowanie podróży nastąpiło z powodu niewypłacalności lub upadłości biura”, podaje Kammarkollegiet.

🕒 Ważne: wniosek o zwrot kosztów musi zostać złożony w ciągu trzech miesięcy od ogłoszenia upadłości.

- Reklama -

Oświadczenie firmy

W krótkim oświadczeniu Mixx Travel podziękowało klientom i partnerom:

„Przepraszamy za wpływ, jaki ta sytuacja może mieć na naszych klientów, partnerów i pracowników. Dziękujemy za okazane zaufanie przez te wszystkie lata.”

Udostępnij