Firma Clear Channel Sverige opracowała wraz ze szwedzkim rządem kampanię społeczną o nazwie “OOH” (“Out of Home”). Jej celem jest skierowanie osób bezdomnych do schronisk i noclegowni – zwłaszcza teraz, gdy na zewnątrz panuje mróz.
Na sztokholmskich ulicach pojawiły się specjalne, cyfrowe billboardy, za sprawą których osoby pozbawione dachu nad głową mogą uzyskać informację o najbliższym punkcie pomocy.
Podobne urządzenia funkcjonują już w wielu miastach dookoła świata.
Billboardy nie mają charakteru komercyjnego, a reklamy zastępowane są na nich przez wskazówki i porady. Uruchamiają się wówczas, gdy temperatura spada poniżej 0 stopni Celsjusza.
W Sztokholmie funkcjonują obecnie 53 cyfrowe billboardy. Umiejscowiono je w dzielnicach najbardziej kojarzonych z bezdomnością, ale mogą z nich skorzystać też ludzie, którzy po prostu chcą wesprzeć projekt Clear Channel.
Na ekranie wyświetlają się informacje, gdzie zbierane są ubrania, koce czy pożywienie. Inicjatywa ma podnosić świadomość społeczną w zakresie bezdomności i działalności charytatywnej.
Liczba osób bezdomnych w Europie stale rośnie. Kampania ruszyła w grudniu i potrwa do końca stycznia. Jeśli okaże się pomocna, Clear Channel nie wyklucza uruchomienia podobnych billboardów w innych miastach szwedzkich.