Letnie wakacje za granicą pozostają popularne wśród Szwedów. Ale jakie są najbardziej przystępne cenowo kierunki teraz, gdy korona jest słaba?
W ostatnim czasie korona stale traciła na wartości w stosunku do euro. Jedno euro kosztuje obecnie 11,66 korony, co jest najsłabszym kursem od początku 2009 r., czyli od czasu kryzysu finansowego. Oznacza to, że tegoroczne lato może być drogie dla podróżnych. Pomimo ponurych perspektyw gospodarczych, rezerwacje na czerwiec, lipiec i sierpień wzrosły o 38% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, według danych liczbowych podanych przez Tui.
„Szwedzi nadal w dużej mierze wybierają klasyczne kierunki czarterowe, takie jak Kreta, Cypr, Rodos, Majorka i Gran Canaria” – twierdzi Dian Martinez Valencia, menedżer ds. komunikacji w Tui Ale nie tylko bezpieczne i tradycyjne kierunki przyciągają Szwedów w tym roku.
„Kierunki, które najbardziej wzrosły w ujęciu procentowym w ciągu ostatniego miesiąca, to kraje, w których korona ma korzystny punkt wyjścia, takie jak Albania, Czarnogóra, Turcja i Bułgaria. W przypadku Albanii i Czarnogóry wzrost ten nastąpił z bardzo niskiego poziomu w porównaniu do głównych kierunków czarterowych. Jednocześnie zarówno Turcja, jak i Bułgaria są jednymi z naszych największych destynacji. Nadal wskazuje to więc na pewien trend. Szwedzi odważniej wybierają kierunki podróży w tym roku w porównaniu do zeszłego lata, z wyraźnym trendem wybierania niedrogich miejsc, w których można uzyskać więcej za swoje pieniądze”, dodaje Dian Martinez Valencia.
Rezerwacje do Albanii wzrosły o 116% w ciągu ostatniego miesiąca, podczas gdy rezerwacje do Czarnogóry, Turcji i Bułgarii wzrosły o 65, 41 i 21%.
Według Susanne Andersson, dyrektor generalnej Visit Sweden, która zajmuje się promocją Szwecji jako celu podróży, spadek kursu korony oznacza również, że zagraniczni turyści mogą sobie pozwolić na wakacje w Szwecji. „Zauważyliśmy wpływ waluty na wzorce podróży zagranicznych turystów na większości naszych głównych rynków, zarówno w okolicy, jak i poza nią. Na przykład w Stanach Zjednoczonych, gdzie zauważyliśmy efekt Beyoncé w związku z jej koncertami tutaj i wielu Amerykanów podróżowało tutaj” – wyjaśnia dyrektor generalnej Visit Sweden.
- Drożejąca czekolada w Szwecji: Sklepy ograniczają asortyment słodyczy luzem, obawy o luksusowy status
- Szwecja i… jedzenie. Drożyzna, żeby być precyzyjnym. Znowu.
- Szwedzki handel spożywczy chce obniżek cen: 4 propozycje dla rządu po rekordowym wzroście w lutym
- Rewolucja w transporcie między Szwecją a Danią: Planowane podwodne metro pod Mostem Øresund
- Sztokholmski Szlak Archipelagu wyróżniony przez Time i National Geographic: Nowa atrakcja turystyczna