Göteborg, jedno z najważniejszych centrów komunikacyjnych Szwecji, boryka się z brakiem motorniczych, co może skutkować znacznymi zmianami w jesiennym rozkładzie jazdy.
Jak mówi Magnus Sandholm, przewodniczący sekcji związku zawodowego Kommunal, brakuje około 35 kierowców, aby tramwaje mogły regularnie kursować.
[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”3″ ihc_mb_template=”1″]
„Trudno jest przyciągnąć nowych kierowców, a jeszcze trudniej jest ich zatrzymać” – mówi Sandholm dla Göteborgs-Posten.
Göteborgs spårvägar, przedsiębiorstwo obsługujące sieć tramwajową, zatrudnia około 700 motorniczych. Jednakże, aby utrzymać regularność usług, potrzebna jest większa liczba kierowców, a szkolenie nowych zatrudnionych jest długotrwałym procesem.
Hans Nilsson, dyrektor generalny Göteborgs spårvägar, zgodził się z oceną związku zawodowego, że warunki pracy oferowane kierowcom nie są wystarczająco atrakcyjne. Nilsson prognozuje, że „minie rok, do lata przyszłego roku, zanim będziemy mogli ponownie wejść w fazę” regularnej obsługi wszystkich tras.
Z powodu braku personelu, zmiany zostaną wprowadzone w jesiennym rozkładzie jazdy w połowie sierpnia. Zostaną one wprowadzone na trasach, na których obecnie kursuje kilka linii.
Göteborg ma obecnie jedenaście linii tramwajowych. Jednak jedna ze skróconych linii zostanie prawie całkowicie anulowana, z wyjątkiem niektórych usług.
To niepokojące wiadomości dla mieszkańców Göteborga, dla których tramwaje są ważnym środkiem transportu. Przedsiębiorstwo i związek zawodowy muszą teraz podjąć wspólne działania, aby znaleźć rozwiązania tego problemu i minimalizować wpływ braku motorniczych na mieszkańców miasta.
[/ihc-hide-content]
- Finlandia zamyka i łączy szkoły
- Sekret przyciemnionych świateł w samolocie: Prawdziwy powód zaskakuje!
- Sztuczna inteligencja wkracza na boisko! Duńskie kluby piłkarskie wykorzystują AI do planowania taktyki
- Korona szwedzka rośnie! Czy to koniec „mroźnej zimy” dla szwedzkiej waluty?
- Kawior: Czarne złoto mórz – skąd bierze się luksus i szwedzki akcent na Noblu?