SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Skargi konsumenckie w Szwecji w 2024: Od samochodów po alkohol
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Skargi konsumenckie w Szwecji w 2024: Od samochodów po alkohol
SzwecjaWiadomości

Skargi konsumenckie w Szwecji w 2024: Od samochodów po alkohol

2025/01/23
5 miesięcy temu
Udostępnij

Rok 2024 był kolejnym trudnym rokiem dla kupujących używane samochody. Zakupy te stanowiły ponad połowę wszystkich skarg w kategorii pojazdów – kategorii, która otrzymała najwięcej skarg ogółem. Potwierdzają to dane Szwedzkiego Stowarzyszenia Konsumentów.

Nagłówki
Frustracja związana z usługami rzemieślniczymiLista najczęstszych skarg w 2024 roku:

„W tej kategorii obserwujemy wzrost o dziewięć procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. To bardzo rozczarowujące” – komentuje Christine Fransholm, doradca konsumencki w Szwedzkim Stowarzyszeniu Konsumentów. Pomimo obietnic poprawy ze strony platform takich jak Blocket, problemy wciąż występują.

Frustracja związana z usługami rzemieślniczymi

Kolejną kategorią, w której konsumenci zgłaszali liczne skargi, są usługi rzemieślnicze. Kategoria ta regularnie pojawia się na szczytach list niezadowolenia. Skargi dotyczą zarówno opóźnień w realizacji remontów, jak i sporów związanych z jakością wykonania i kosztami.

Według Szwedzkiej Agencji Konsumenckiej, problemy z pojazdami i usługami rzemieślniczymi stanowią znaczną część z 40 miliardów koron szwedzkich, które konsumenci stracili w ubiegłym roku na nieudanych zakupach.

- Reklama-

Lista najczęstszych skarg w 2024 roku:

Szwedzkie Stowarzyszenie Konsumentów opublikowało listę kategorii zakupów, na które konsumenci najczęściej składali skargi w 2024 roku:

  • Pojazdy (21,5%): Używane samochody stanowią ponad połowę skarg w tej kategorii.
  • Mieszkalnictwo (16%): Dominują skargi na usługi rzemieślnicze.
  • Telekomunikacja (9%): Problemy z telefonami, internetem i subskrypcjami telewizyjnymi/streamingiem.
  • Dom i gospodarstwo domowe (8%): Skargi na meble, sprzęt AGD i urządzenia gospodarstwa domowego.
  • Odzież, obuwie i akcesoria (5%): Głównie skargi na odzież.
  • Czas wolny i hobby (5%): Problemy z artykułami sportowymi i rekreacyjnymi, takimi jak karnety na siłownię, bilety i loterie.
  • Elektronika użytkowa (4,5%): Skargi na komputery, sprzęt audio-wideo i telefony.
  • Energia i ogrzewanie (4%): Usługi związane z elektrycznością i ogrzewaniem.
  • Podróże (4%): Skargi m.in. na odwołane loty i nieporozumienia.
  • Zdrowie i uroda (3,5%): Dominują skargi na produkty związane ze zdrową żywnością.

Kategorie z najmniejszą liczbą skarg:

Nie wszystkie kategorie zakupów generowały tak wiele problemów. Oto kategorie, w których konsumenci składali najmniej skarg w 2024 roku:

  • Alkohol i tytoń
  • Środki ochrony osobistej
  • Hotele, restauracje i usługi gastronomiczne

– Reklama –



Tagi:alkoholBlocketczas wolnydomelektronikaenergiagospodarstwo domowehobbyhotelekonsumenciMedia polonijneMedia SkandynawiaodzieżogrzewaniepodróżePolonia SzwecjaPolonia w Szwecjirestauracjesamochody używaneSkandynawiaSkandynawia informacjeSkandynawia wiadomościskargistreamingszwecjaSzwecja informacjeSzwecja wiadomościSzwedzkie Stowarzyszenie Konsumentówtelekomunikacjatytońurodausługi gastronomiczneusługi rzemieślniczezdrowie
Poprzedni artykuł Usługi RUT w Szwecji – rekordowy wzrost popularności w 2024 roku
Następny artykuł ponad-dwa-miliony-podrozujacych-przez-lotnisko-arlanda-w-lipcu Szwedzi nie rezygnują z wakacji w 2025 roku, mimo wysokich cen żywności i energii
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Może Ciebie zainteresuje

Göteborg rozważa budowę metra. Po wypadku tramwaju wraca dyskusja o nowym systemie transportu

8 godzin temu

Babcie na urlopie rodzicielskim. Coraz więcej matek przekazuje swoje dni mamie

13 godzin temu

Szwedzka gospodarka jak opóźniony pociąg – eksperci komentują politykę Riksbanku

1 dzień temu

W dziewięciu kąpieliskach w Szwecji jakość wody jest zbyt niska – zobacz, których miejsc unikać

1 dzień temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?