Listopad 2023 roku okazał się wyjątkowo trudnym miesiącem dla szwedzkiego ruchu kolejowego, z punktualnością pociągów spadającą do 85,9%. Zgodnie z wstępnymi statystykami Szwedzkiej Administracji Transportu, deszcz i śnieg miały znaczący wpływ na regularność kursowania pociągów.
Z 85 337 pociągów pasażerskich, które miały kursować w listopadzie, tylko 73 286 dotarło do stacji docelowej na czas, czyli w ciągu pięciu minut od zaplanowanego czasu. To spadek w porównaniu do listopada 2022 roku, kiedy punktualność wynosiła 90,9%. Średnie opóźnienie w listopadzie 2023 roku wyniosło 7,6 minuty.
Anna Ericsson, szefowa obszaru biznesowego Trafik, wyjaśnia, że deszcz i śnieg spowodowały ograniczenia prędkości na wielu trasach z powodu ryzyka podkopania nasypów oraz oblodzenia pojazdów i zwrotnic. „Kiedy dochodzi do wypadków, a na torach pojawia się wiele nieupoważnionych osób, niestety osiągamy poziom punktualności daleki od tego, na którym nam zależy,” dodaje Ericsson.
W odpowiedzi na te wyzwania, na przyszły rok zaplanowano około 1700 prac torowych w ramach modernizacji linii kolejowych. Te prace mają na celu poprawę niezawodności i punktualności pociągów, a także zwiększenie ogólnej wydajności systemu kolejowego.
Ten spadek punktualności podkreśla wyzwania, przed którymi stoi szwedzki transport kolejowy w obliczu trudnych warunków pogodowych. Modernizacja infrastruktury kolejowej jest kluczowa dla zapewnienia, że system kolejowy może skutecznie radzić sobie z ekstremalnymi warunkami pogodowymi i zapewniać pasażerom niezawodny i terminowy transport.
- Szybsza budowa więzień w Szwecji? Rząd chce złagodzić przepisy
- Szwecja przedłuża kontrole graniczne – rząd obawia się zagrożenia terrorystycznego i przestępczości
- Wyższe wymagania dla przyszłych nauczycieli w Szwecji – czy ocena C z języka szwedzkiego to za dużo?
- Wolność słowa a wychwalanie organizacji terrorystycznych: Kontrowersje w Szwecji
- Szwecja i Brazylia zacieśniają współpracę – wielomiliardowa umowa w sektorze lotniczym