fbpx

Postnord mierzy się z narastającą krytyką. Niektórzy klienci czekają 77 dni na wysłanie przesyłki za granicę.

Opóźnione dostawy, zwrócone paczki, dodatkowe, niczym nieuzasadnione opłaty. To tylko niektóre ze skarg, jakie kierowane są do pracowników firmy Postnord w ostatnich czasach.

Postnord to największy operator pocztowy działający na terenie Skandynawii. W Szwecji z jego usług korzystają miliony ludzi. Niestety, w ciągu minionych miesięcy na spółkę spłynęła fala ciężkiej krytyki.

Szwedzka Agencja Konsumencka (Konsumentverket) i Krajowa Rada ds. Sporów Konsumenckich (ARN) stale otrzymują zgłoszenia dotyczące Postnord. Na ogół są to skargi.

“To jest fala krytyki, której nie należy mylić z popularnością. Negatywnych wiadomości wpływa coraz więcej”, przyznaje Emma Riblom – dyrektor biura komunikacji w Postnord. Kilka dni temu zmienił się prezes firmy.

Klienci skarżą się przede wszystkim na kiepski czas dostawy.

“Warunki, określone przez Postnord, mówią o tym, że paczka zostanie wysłana za granicę w ciągu maksymalnie sześćdziesięciu dni. Mam dowód, który wykazuje, że moja przesyłka wysyłana była przez siedemdziesiąt siedem dni… To skandal” – czytamy w komentarzu udostępnionym przez Konsumentverket.

W roku 2018 Agencja Konsumencka otrzymała aż 390 raportów na temat Postnord. Dwanaście miesięcy wcześniej było ich znacząco mniej – tylko 82.

W ciągu pierwszego kwartału 2019 r. do Agencji wpłynęło około 50 skarg na operatora pocztowego. Większość dotyczy opóźnień i chwytów marketingowych, które mają wprowadzać klientów w błąd.

Coraz więcej zażaleń otrzymują też pracownicy Krajowej Rady ds. Sporów Konsumenckich (ARN). W 2018 roku odebrali oni aż 146 skarg na Postnord. Były to między innymi informacje dotyczące odwołań od czynności. W tym roku skarg wpłynęło na razie 37.

“Większość osób, które mają problem z realizacją usługi, kontaktuje się z nami, albo ze Szwedzkim Urzędem Poczty i Telekomunikacji (Post- och telestyrelsen, skr. PTS)”, mówi Riblom.

Pracownicy PTS odebrali w ubiegłym roku 1996 wiadomości w sprawie Postnord. W 2017 było ich więcej (2554).

“Kiedy otrzymujemy skargi na operatora pocztowego, najczęściej, bo aż w 66% przypadków, dotyczą one Postnord”, informuje rzecznik prasowy PTS, Petter Öhrn.

Wiele raportów Urzędu Poczty i Telekomunikacji miało dotyczyć nieotrzymanej przesyłki oraz przesyłek, które trafiły w nieodpowiednie ręce. Klienci często skarżą się też na to, że ich skrzynki pocztowe zostały przeniesione bez wcześniejszej konsultacji.

W lutym Postnord zgłosił straty po opodatkowaniu w wysokości ponad 1 mld koron. W ich wyniku przez spółkę dokonanych zostało wiele zmian. Anulowane zostaną niektóre usługi niedzielne (począwszy od 1 lipca), a w wybranych gminach przesyłki dostarczane będą nie codziennie, lecz co drugi dzień.

Biuro Postnord jest ponoć w pełni gotowe na nadchodzącą krytykę i całkowicie się z nią liczy.

“Ludzie skłonni są do przybierania nawyków. Chcąc wysłać list, nie będą liczyli się ze zmianami w polityce operatora pocztowego. Dla nich ważne będzie, aby cały proces w niczym nie odbiegał od procesów wcześniejszych – chcą, aby wysyłka była taka sama”, tłumaczy Riblom.

Postnord chce stopniowo odchodzić od tradycyjnych reguł postępowania pocztowego, a to wiąże się z istotnymi zmianami w polityce firmy.

Strona główna Wiadomości Szwecja Postnord mierzy się z narastającą krytyką. Niektórzy klienci czekają 77 dni na...

Warto przeczytać

Dwa statki zderzyły się w cieśninie między Danią a Szwecją

Cieśnina między duńską wyspą Zelandią a Szwecją, łącząca Kattegat z Bałtykiem, stała się miejscem zderzenia statków. Armia duńska...

Szwecja: „klany” gangsterskie sprawują władzę nad dzielnicami dużych miast

Szwedzka policja ma trudności w zapanowaniu nad „klanami” gangsterskimi, które korzystają rzekomo z własnego wymiaru sprawiedliwości i przyczyniają się do wzrostu brutalnych...

Jedyny taki sklep w Szwecji: kupicie tu zarówno “śmieci”, jak i wysokiej klasy odzież.

Anna Bergstrom wpadła na pomysł nietypowego biznesu. Postanowiła otworzyć centrum handlowe, w którym nabyć można produkty używane. Nie jest to jednak standardowy...