piątek, 21 lutego, 2020

Postnord mierzy się z narastającą krytyką. Niektórzy klienci czekają 77 dni na wysłanie przesyłki za granicę.

- Reklama-

Warto przeczytać

Zagrożenia powodziowe w Szwecji

Sztorm Dennis szaleje już nie tylko w Wielkiej Brytanii – dotarł też do Szwecji. Narodowa służba meteorologiczna ostrzega przed silnymi wiatrami i...

Sztokholm łączy siły na rzecz szybkich pociągów do Oslo

Region Sztokholmski połączy siły aby stworzyć „prostszą” linię kolejową i szybszą podróż pociągiem między Sztokholmem a Oslo. Decyzja w tej sprawie zapadła...

Uczestniczka Szwedzkiego „Big Brothera” wyrzucona z programu za antysemityzm

Isabel Pereira, szwedzka celebrytka urodzona w Angoli skutecznie zakończyła swoją karierę – i to w ciągu zaledwie kilku sekund. Jej kontrowersyjny komentarz...

Gmina Ronneby: większość przedszkolaków nie uznaje języka szwedzkiego za ojczysty

Gmina Ronneby na południu Szwecji. Lokalne władze odkryły, że w sześciu z dziewięciu tutejszych przedszkoli większość dzieci nie uznaje języka szwedzkiego za...

Opóźnione dostawy, zwrócone paczki, dodatkowe, niczym nieuzasadnione opłaty. To tylko niektóre ze skarg, jakie kierowane są do pracowników firmy Postnord w ostatnich czasach.

Postnord to największy operator pocztowy działający na terenie Skandynawii. W Szwecji z jego usług korzystają miliony ludzi. Niestety, w ciągu minionych miesięcy na spółkę spłynęła fala ciężkiej krytyki.

Szwedzka Agencja Konsumencka (Konsumentverket) i Krajowa Rada ds. Sporów Konsumenckich (ARN) stale otrzymują zgłoszenia dotyczące Postnord. Na ogół są to skargi.

“To jest fala krytyki, której nie należy mylić z popularnością. Negatywnych wiadomości wpływa coraz więcej”, przyznaje Emma Riblom – dyrektor biura komunikacji w Postnord. Kilka dni temu zmienił się prezes firmy.

Klienci skarżą się przede wszystkim na kiepski czas dostawy.

“Warunki, określone przez Postnord, mówią o tym, że paczka zostanie wysłana za granicę w ciągu maksymalnie sześćdziesięciu dni. Mam dowód, który wykazuje, że moja przesyłka wysyłana była przez siedemdziesiąt siedem dni… To skandal” – czytamy w komentarzu udostępnionym przez Konsumentverket.

W roku 2018 Agencja Konsumencka otrzymała aż 390 raportów na temat Postnord. Dwanaście miesięcy wcześniej było ich znacząco mniej – tylko 82.

W ciągu pierwszego kwartału 2019 r. do Agencji wpłynęło około 50 skarg na operatora pocztowego. Większość dotyczy opóźnień i chwytów marketingowych, które mają wprowadzać klientów w błąd.

Coraz więcej zażaleń otrzymują też pracownicy Krajowej Rady ds. Sporów Konsumenckich (ARN). W 2018 roku odebrali oni aż 146 skarg na Postnord. Były to między innymi informacje dotyczące odwołań od czynności. W tym roku skarg wpłynęło na razie 37.

“Większość osób, które mają problem z realizacją usługi, kontaktuje się z nami, albo ze Szwedzkim Urzędem Poczty i Telekomunikacji (Post- och telestyrelsen, skr. PTS)”, mówi Riblom.

Pracownicy PTS odebrali w ubiegłym roku 1996 wiadomości w sprawie Postnord. W 2017 było ich więcej (2554).

“Kiedy otrzymujemy skargi na operatora pocztowego, najczęściej, bo aż w 66% przypadków, dotyczą one Postnord”, informuje rzecznik prasowy PTS, Petter Öhrn.

Wiele raportów Urzędu Poczty i Telekomunikacji miało dotyczyć nieotrzymanej przesyłki oraz przesyłek, które trafiły w nieodpowiednie ręce. Klienci często skarżą się też na to, że ich skrzynki pocztowe zostały przeniesione bez wcześniejszej konsultacji.

W lutym Postnord zgłosił straty po opodatkowaniu w wysokości ponad 1 mld koron. W ich wyniku przez spółkę dokonanych zostało wiele zmian. Anulowane zostaną niektóre usługi niedzielne (począwszy od 1 lipca), a w wybranych gminach przesyłki dostarczane będą nie codziennie, lecz co drugi dzień.

Biuro Postnord jest ponoć w pełni gotowe na nadchodzącą krytykę i całkowicie się z nią liczy.

“Ludzie skłonni są do przybierania nawyków. Chcąc wysłać list, nie będą liczyli się ze zmianami w polityce operatora pocztowego. Dla nich ważne będzie, aby cały proces w niczym nie odbiegał od procesów wcześniejszych – chcą, aby wysyłka była taka sama”, tłumaczy Riblom.

Postnord chce stopniowo odchodzić od tradycyjnych reguł postępowania pocztowego, a to wiąże się z istotnymi zmianami w polityce firmy.

- Reklama-
- Reklama-

Więcej artykułów

- Reklama-

Ostatnio dodane

Sztokholm łączy siły na rzecz szybkich pociągów do Oslo

Region Sztokholmski połączy siły aby stworzyć „prostszą” linię kolejową i szybszą podróż pociągiem między Sztokholmem a Oslo. Decyzja w tej sprawie zapadła...

W marcu ukaże się książka o życiu Grety Thunberg. Później czas na serial i film.

W Szwecji opublikowana zostanie książka poświęcona życiu najsłynniejszej aktywistki ekologicznej Grety Thunberg. Wydawca zdradził, że nastolatka ma za sobą kilka „surowych” i...

Szwecja: liczba włamań do domów spadła o 36 procent

W ciągu mniej niż pięciu lat w Szwecji liczba włamań do domów spadła o 36 procent. Policja przeanalizowała przypadki wtargnięć na nie...

Gmina Ronneby: większość przedszkolaków nie uznaje języka szwedzkiego za ojczysty

Gmina Ronneby na południu Szwecji. Lokalne władze odkryły, że w sześciu z dziewięciu tutejszych przedszkoli większość dzieci nie uznaje języka szwedzkiego za...

Tęczowy spacer w chmurach w Muzeum Sztuki Współczesnej „ARoS”

W Aarhus, drugim co do wielkości mieście duńskim, znajduje się Muzeum Sztuki Współczesnej „ARoS”. W 2017 miejscowość nosiła miano Europejskiej Stolicy Kultury,...
%d bloggers like this: