Detalista elektroniczny Ceconomy, spółka matka MediaMarkt i Saturn, jest optymistą, ponieważ sprzedaż powróciła do poziomu sprzed pandemii, ale postanowiła sprzedać działalność w Szwecji, która przynosiła straty.
Dzięki wzrostowi sprzedaży o 3,1% do prawie 7,1 mld euro w pierwszym kwartale, sprzedaż Ceconomy jest już z powrotem powyżej poziomu sprzed pandemii. Detalista z branży elektronicznej powiedział, że jego wzrost jest silniejszy niż rynek, ale marża brutto spadła z powodu wyższych kosztów i agresywnych promocji.
Pod koniec ubiegłego roku spółka ostrzegała przed pesymistycznym scenariuszem, w którym branża elektroniczna może ucierpieć w przypadku dalszego pogorszenia sytuacji makroekonomicznej. Obecnie jednak wszystko wskazuje na to, że do tego nie dojdzie. W obecnym, złamanym roku finansowym 2022/23, Ceconomy spodziewa się więc niewielkiego wzrostu sprzedaży i znacznej poprawy zysków.
W ramach oszczędności gigant elektroniczny postanowił sprzedać działalność MediaMarkt w Szwecji swojemu konkurentowi Power International AS, który działa również w Norwegii, Finlandii i Danii. Transakcja dotyczy 29 sklepów, które zatrudniają 1300 osób i generują sprzedaż na poziomie 506 mln euro.
MediaMarkt działa w Szwecji od 2006 roku, ale nigdy nie wyszedł poza czwarte miejsce na tamtejszym rynku elektroniki i nadal przynosił straty. Ceconomy w zamian za sprzedaż sieci nabędzie 20 proc. udziałów w szwedzkiej spółce zależnej Power Sweden.