Opóźnienia, zepsute toalety i brudne przedziały były powracającym problemem w nocnych pociągach do północnej Szwecji. W ostatnich latach Szwedzki Zarząd Transportu wręczył kary na łączną kwotę 3 mln koron szwedzkich, donosi Dagens Nyheter.
Uchybienia w pociągach dotyczą zarówno szwedzkiego SJ, jak i należącego do Norwegów Vy, który od grudnia 2020 roku kursuje m.in. na trasach Göteborg-Åre i Sztokholm-Narvik.
Dziennikarze z Dagens Nyheter spotkali się z kilkoma podróżnymi, którzy często jeżdżą tymi pociągami i wszyscy opowiadali o podobnych doświadczeniach. Nieczyste posłania, brudne toalety i zakurzona wentylacja to tylko kilka przykładów. “Działające toalety są raczej wyjątkiem niż regułą” – powiedziała gazecie Gunita Cruse Ståleby, podróżująca nocnymi pociągami do Jämtland.
Jeśli przewoźnicy nie poprawią błędów, Szwedzka Administracja Transportu może wystawić firmom mandaty. W trakcie okresu obowiązywania umowy, trwającego od grudnia 2020 roku do dziś, firmy otrzymały od Szwedzkiej Administracji Transportu kary w wysokości 3 milionów koron szwedzkich. Według Szwedzkiej Administracji Transportu, kary nie wyróżniają się jednak niczym szczególnym.
“Naprawdę nie ma w tym nic dziwnego. Pociągi są stare i zużyte, ponieważ kursowały przez długi czas, więc Szwedzka Administracja Transportu jest w trakcie zamawiania nowych wagonów, powiedział Dan Lundholm, administrator w Szwedzkiej Administracji Transportu, który jednak dodaje, że Szwedzka Administracja Transportu nie jest niezadowolona z operatorów.
W tym okresie nie wystawiono żadnych mandatów za złe sprzątanie. Ostatni raz szwedzka Administracja Transportu przeprowadziła kontrolę czystości w pociągach w 2010 roku.
Szwedzka Administracja Transportu jest właścicielem pojazdów wykorzystywanych przez Vy Tåg w nocnej obsłudze pociągów do północnego Norrlandu, natomiast SJ, który kursuje do Jämtlandu, jest właścicielem swoich pojazdów.
- Szwedzi przedłużają lato i masowo wyjeżdżają za granicę późnym latem i jesienią
- Odwrócenie fali przestępczości w Szwecji zajmie co najmniej dekadę, twierdzi minister sprawiedliwości
- Szwedzka Komisja Nadzoru Finansowego ostrzega przed nową decyzją: „30 procent do komornika”
- Kolejny alarm dronowy na lotnisku Arlanda – trzeci dzień z rzędu
- Trzy branże w Szwecji, które tej jesieni wołają o pracowników