SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Gruntowny remont zachodniej magistrali kolejowej w Szwecji – co czeka pasażerów?
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Göteborg > Gruntowny remont zachodniej magistrali kolejowej w Szwecji – co czeka pasażerów?
GöteborgSztokholmSzwecjaWiadomości

Gruntowny remont zachodniej magistrali kolejowej w Szwecji – co czeka pasażerów?

2024/12/20
6 miesięcy temu
Udostępnij

Szwedzka linia kolejowa łącząca Sztokholm z Göteborgiem – jedna z najbardziej uczęszczanych tras w kraju – czeka gruntowna modernizacja. Prace remontowe mają rozpocząć się w 2027 roku i potrwać od trzech do czterech lat. Choć modernizacja ma na celu dostosowanie infrastruktury do przyszłych potrzeb, projekt niesie za sobą znaczące utrudnienia dla pasażerów.

Nagłówki
Zakres remontu i zamknięcia odcinkówDlaczego remont jest konieczny?Nowoczesna technologia czy tradycyjne metody?Brak zasobów i specjalistówPróby minimalizacji utrudnień

Zakres remontu i zamknięcia odcinków

Podczas remontu niektóre części zachodniej magistrali kolejowej zostaną całkowicie zamknięte. Największe zakłócenia przewidywane są latem, kiedy to na okres do dziesięciu tygodni zamknięty zostanie odcinek między Hallsberg a Sköldinge, na wschód od Katrineholm.

Prace obejmą wymianę szyn, sieci trakcyjnej oraz fundamentów słupów linii napowietrznych. Pociągi kursujące między Sztokholmem a Göteborgiem zostaną skierowane na alternatywne trasy, co wydłuży czas podróży o 45 do 60 minut.

Dlaczego remont jest konieczny?

Zachodnia magistrala kolejowa od dawna zmaga się z problemami wynikającymi ze słabej konserwacji. Remont ma na celu modernizację infrastruktury, aby sprostać rosnącym wymaganiom zarówno przewozów pasażerskich, jak i towarowych.

- Reklama-

Jednak projekt napotyka liczne wyzwania. Krytycy wskazują na przestarzałe metody pracy stosowane przez Szwedzki Zarząd Transportu, które znacznie wydłużają czas realizacji.

Nowoczesna technologia czy tradycyjne metody?

W innych krajach, takich jak Francja, stosuje się nowoczesne technologie, które pozwalają na prowadzenie prac nocą przy minimalnych zakłóceniach w ciągu dnia. Przykładem jest specjalnie skonstruowany pociąg, który może szybko przełączać systemy elektryczne.

Jednak według Szwedzkiej Administracji Transportu technologia ta nie jest w pełni odpowiednia dla szwedzkich warunków, m.in. ze względu na specyfikę gleby i konieczność wzmocnienia fundamentów pod słupy trakcyjne.

Brak zasobów i specjalistów

Kolejnym wyzwaniem jest ograniczony dostęp do nowoczesnego sprzętu oraz wyspecjalizowanego personelu. Państwowa spółka Infranord, która dysponuje odpowiednim sprzętem, wykorzystuje go obecnie w Norwegii przy realizacji podobnych projektów.

W Szwecji brakuje zarówno siły roboczej, jak i zaawansowanego sprzętu, co spowalnia prace i zwiększa ryzyko opóźnień.

- Reklama-

Próby minimalizacji utrudnień

Aby zminimalizować zakłócenia, Szwedzka Administracja Transportu planuje łączenie prac nocnych z przerwami weekendowymi. Jednocześnie poszukiwane są szybsze metody realizacji oraz możliwość współpracy z międzynarodowymi operatorami, którzy dysponują bardziej zaawansowanym sprzętem.

Pomimo tych działań, pasażerowie i przewoźnicy kolejowi muszą przygotować się na opóźnienia i utrudnienia w nadchodzących latach.

  • Cena kawy w Szwecji wreszcie zaczyna spadać
  • Terapia CAR-T skuteczna także w leczeniu nowotworów żołądka
  • Szwecja chce powołać nową cywilną agencję wywiadowczą
  • Coraz więcej ostrzeżeń VMA w Szwecji nie dotyczy już pożarów
  • Coraz więcej Szwedów czuje się niepewnie w swoich dzielnicach

– Reklama –



Poprzedni artykuł Urząd Płatniczy walczy z oszustwami w systemie emerytalnym – koniec z wypłatami dla zmarłych i nieuprawnionych?
Następny artykuł Panika w Karlstad: Ponad 7 tysięcy najemców otrzymało wiadomość o anulowaniu umów najmu
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Może Ciebie zainteresuje

Cena kawy w Szwecji wreszcie zaczyna spadać

3 godziny temu

Terapia CAR-T skuteczna także w leczeniu nowotworów żołądka

13 godzin temu

Szwecja chce powołać nową cywilną agencję wywiadowczą

15 godzin temu

Coraz więcej ostrzeżeń VMA w Szwecji nie dotyczy już pożarów

17 godzin temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?