W czwartek wieczorem wielu klientów Swedbanku spotkała niemiła niespodzianka, gdy sprawdzili stan swojego konta – było ono na minusie. Wielu klientów nie może dokonywać płatności, problem dotyczy także usługi Swish. Według Swedbanku, problem powstał w związku z aktualizacją systemu bankowego.
W polach komentarzy na portalach społecznościowych Swedbanku wielu zdenerwowanych klientów pyta, co się stało z ich kontami. Klienci zgłaszaja, że ich konta są pomniejszone o kilkaset tysięcy koron.
Klienci informują również, że nie można dokonywać przelewów ani płatności. Może to powodować problemy pod koniec miesiąca, kiedy trzeba zapłacić wiele rachunków.
Swedbank zidentyfikował problem, który wciąż nie został rozwiązany.
“W związku z zakłóceniami nasze centrum obsługi klienta jest bardzo obciążone. Ubolewamy z tego powodu i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby przydzielić zasoby tak, by były jak najbardziej dostępne. Błąd techniczny, który wystąpił w związku z aktualizacją naszych systemów, został zidentyfikowany i pracujemy nad jego usunięciem. W tej chwili nie mamy jeszcze prognozy, ale pracujemy systematycznie. Korekta może zająć trochę czasu” – pisze Unni Jerndal ze służb prasowych Swedbanku.
Zdaniem banku, klienci powinni mieć pewność, że ich pieniądze są bezpieczne. Wszystkie osoby, które poniosły straty finansowe w wyniku tego zdarzenia, proszone są o kontakt ze Swedbankiem.
Zakłócenia dotyczą także usługi Swish, który na swojej stronie pisze: “Obecnie w Swedbanku i Sparbankerna występują zakłócenia, które mogą mieć wpływ na płatności Swish do i z tego banku”.
- Więcej środków na zapobieganie wypadkom śmiertelnym w pracy – rząd Szwecji wprowadza nowe regulacje
- Eksplozja w centrum Malmö – trwająca akcja policyjna
- Najlepiej i najgorzej opłacane zawody w Szwecji
- Greta Thunberg zatrzymana w Kopenhadze podczas protestu przeciwko wojnie w Strefie Gazy
- Szwedzkie sklepy pod presją: Klienci domagają się zmian w systemach kolejkowych