Liceum w duńskim mieście Odense, Mulernes Legatskole wprowadziła innowacyjne podejście do życia szkolnego, stawiając dobre samopoczucie uczniów na pierwszym miejscu. Inspirując się badaniami Uniwersytetu Południowej Danii, szkoła opracowała nową strukturę dnia szkolnego, mającą na celu redukcję presji i zwiększenie efektywności nauki.
Dzięki nowemu modelowi uczniowie mogą korzystać z krótszych dni szkolnych – od 9:00 do 14:30 – co daje im więcej czasu na odpoczynek, realizację osobistych projektów oraz rozwijanie zainteresowań.
Więcej równowagi, lepsze wyniki
Zmiany wprowadzono w odpowiedzi na postulaty uczniów, którzy pragnęli szkoły pozwalającej na większą swobodę w nauce i mniejsze obciążenie psychiczne. Dyrekcja szkoły podkreśla, że nowy model edukacji opiera się na założeniu, iż równowaga między nauką a czasem wolnym przynosi korzyści zarówno w sferze społecznej, jak i akademickiej.
- „Wierzymy, że młodzi ludzie osiągają więcej, gdy mają lepszą równowagę w życiu” – mówi dyrekcja szkoły.
Strefa elastycznej nauki
Jednym z kluczowych elementów nowego systemu jest wprowadzenie elastycznej strefy nauki, w której uczniowie mogą korzystać z pomocy nauczycieli zarówno rano, jak i po południu. Dzięki temu ci, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia, mogą je otrzymać, a uczniowie poszukujący nowych wyzwań mają szansę rozwijać swoje zainteresowania.
- „Chodzi o stworzenie szkoły, w której każdy czuje się zauważony i ma możliwość podejmowania wyzwań” – tłumaczy przedstawiciel szkoły.
Nacisk na skuteczne nauczanie
Nowy model Mulernes Legatskole przełamuje tradycyjne przekonanie, że więcej czasu spędzonego w klasie automatycznie prowadzi do lepszych wyników. Szkoła kładzie nacisk na skuteczne i ukierunkowane nauczanie, które pozwala uczniom dostosować tempo nauki do swoich indywidualnych potrzeb. Dzięki temu modelowi młodzi ludzie mają większą kontrolę nad swoją edukacją.
Inspiracja dla przyszłości edukacji
Mulernes Legatskole wierzy, że jej innowacyjne podejście wyznaczy nowe standardy w edukacji, inspirując inne szkoły do wprowadzenia podobnych zmian. Redukcja presji, indywidualizacja nauczania i większa równowaga między szkołą a życiem prywatnym to kierunki, które mogą zmienić przyszłość edukacji na lepsze.
- Nowy rok, nowe możliwości: Zmiany dla przedsiębiorców w Szwecji
- Życie bez BankID: historia kobirty i jej walka z systemem bankowym w Szwecji
- Zmienne oprocentowanie kredytów hipotecznych w Szwecji: Prognozy banków na 2025 rok
- 17-latek aresztowany w związku z wybuchem w Göteborgu
- Eksplozja w południowym Sztokholmie: rosnące zagrożenie w stolicy