SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: SAS popiera dłuższe oczekiwanie na odszkodowanie za lot. Kontrowersyjna propozycja UE
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > SAS popiera dłuższe oczekiwanie na odszkodowanie za lot. Kontrowersyjna propozycja UE
SzwecjaWiadomości

SAS popiera dłuższe oczekiwanie na odszkodowanie za lot. Kontrowersyjna propozycja UE

SAS opowiada się za zmianą przepisów UE: odszkodowanie za opóźnienie lotu dopiero po 5h (nie 3h). Dania popiera, konsumenci krytykują. Decyzja nie zapadła.

2025/03/31
3 miesiące temu
Udostępnij

Linie lotnicze SAS popierają kontrowersyjną propozycję Unii Europejskiej dotyczącą zmiany zasad odszkodowań za opóźnione loty. Propozycja zakłada wydłużenie minimalnego czasu opóźnienia uprawniającego do odszkodowania z obecnych trzech do aż pięciu godzin.

Jak donosi norweski serwis DinSide, SAS dał „zielone światło” dla tych zmian. Linia argumentuje, że obecne kwoty odszkodowań są zbyt wysokie. Twierdzą, że przy połączeniu zwrotu kosztów biletu i odszkodowania, pasażerowie mogą otrzymać więcej pieniędzy niż zapłacili, nawet przy „marginalnych” opóźnieniach.

Według duńskiej agencji Rizau, tak znaczące wydłużenie wymaganego czasu oczekiwania na rekompensatę byłoby bezprecedensowe. Warto zauważyć, że SAS od lutego 2025 roku jest częściowo (w 25,8%) własnością państwa duńskiego, które również popiera proponowane zmiany. Duński rząd i parlament dały ministrowi transportu Thomasowi Danielsenowi mandat do negocjowania tych zmian na forum UE.

Propozycja spotkała się jednak z krytyką organizacji konsumenckich. Norweska Agencja Konsumencka ostrzega, że nowe przepisy mogą osłabić prawa pasażerów. „Regularnie widzimy, jak linie lotnicze i kraje z dużymi narodowymi przewoźnikami argumentują za złagodzeniem przepisów na niekorzyść podróżnych” – powiedział Thomas Iversen, ekspert ds. konsumentów z Norweskiej Agencji Konsumenckiej, w rozmowie z DinSide.

- Reklama-

Ostateczny kształt przepisów nie jest jeszcze przesądzony – propozycja będzie przedmiotem dalszych negocjacji między instytucjami Unii Europejskiej.

– Reklama –



Tagi:DaniaDinSidelinie lotniczelotnictwoMedia polonijneMedia SkandynawiaNorwegiaNorweska Agencja Konsumenckaodszkodowanie lotniczeopóźnienie lotupodróżePolonia Szwecjaprawa pasażerówRizauSASSkandynawia wiadomościSzwecja informacjeSzwecja wiadomościtransportUEUnia Europejska
Poprzedni artykuł Szwajcarskie Varo Energy kupuje Preem – największą firmę paliwową Szwecji
Następny artykuł Szwecja kupuje 4 samoloty C-390 Embraer wspólnie z Holandią i Austrią

Może Ciebie zainteresuje

Finlandia popiera plan Nokii budowy gigafabryki sztucznej inteligencji

5 dni temu

Finlandia popiera ambitny cel UE: 90% redukcji emisji do 2040 roku

7 dni temu

Norse Atlantic Airways wchodzi do Szwecji – bezpośrednie loty z Arlandy do Tajlandii

1 tydzień temu

UE przyznaje Finlandii 91 mln euro na projekty transportowe – powstanie nowy lodołamacz

1 tydzień temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?