„Sweat” to polsko-szwedzka koprodukcja, za którą odpowiadają m.in. Svenska Filminstitutet, Polski Instytut Sztuki Filmowej, EC1 Łódź oraz Canal+ Polska. Palce w filmie maczali też producenci związani z Zentropą, legendarnym studiem zapoczątkowanym przez Larsa von Triera.
Fabuła filmu ogniskuje się na postaci Sylwii Zając – influencerki na Instagramie i ikony fitnessu. Dziewczyna uwielbiana jest przez internautów, ale w jej życiu brakuje intymności. Rolę główną powierzono Magdalenie Koleśnik.
„Sweat” nakręcono w 2019 roku na terenie Warszawy i Łodzi. Od tego czasu pokazano film m.in. na festiwalach w Reykjavíku, Kijowie i Hamburgu, a 6 lutego planowana jest premiera w Göteborgu. Film zdobył szereg prestiżowych nagród. Na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Chicago reżyser von Horn odebrał statuetkę za najlepszą produkcję pełnometrażową. Podczas festiwalu w Gdyni „Sweat” wyróżniono łącznie sześcioma nagrodami.
„Media społecznościowe pozwoliły nam utrzymywać kontakt z innymi bez możliwości fizycznej bliskości. Jesteśmy zdesperowani, chcąc tej bliskości, ale zarazem boimy się siebie nawzajem” – wyjaśnia ideę filmu Magnus von Horn.
„’Sweat’ przygląda się bliżej Sylwii, która zdaje sobie sprawę, że jej pozornie idealne życie jest pogruchotane. Film podejmuje temat dylematu intymności. Potrzeby bycia blisko z drugim człowiekiem, ale też zachowywania dystansu. Kochania swojej rodziny, ale też chęci oddzielenia się od niej. Sprawienia, by nasz stalker zniknął i tęsknoty za nim. Ekstremalny styl życia Sylwii to krzywe zwierciadło, w którym możemy przyjrzeć się sobie samym. Koniec końców potrzeba Sylwii, by dzielić życie z drugim człowiekiem, jest taka sama, jak ta nasza.”
Polskim dystrybutorem filmu został Gutek. W Szwecji nie wybrano jeszcze daty premiery w kinach.