SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Obniżki w transporcie publicznym w Helsinkach nie przyniosły oczekiwanych efektów – HSL planuje podwyżki cen biletów
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Finlandia > Obniżki w transporcie publicznym w Helsinkach nie przyniosły oczekiwanych efektów – HSL planuje podwyżki cen biletów
FinlandiaWiadomości

Obniżki w transporcie publicznym w Helsinkach nie przyniosły oczekiwanych efektów – HSL planuje podwyżki cen biletów

2024/11/02
7 miesięcy temu
Udostępnij

Helsiński Transport Regionalny (HSL) podjął decyzję o obniżeniu opłat za transport publiczny w regionie stołecznym Finlandii o 5% na początku 2023 roku. Mimo tego kroku, liczba pasażerów nie wzrosła na tyle, by pokryć związane z tym koszty. Jak donosi Helsingin Sanomat, polityczna decyzja o obniżeniu cen biletów nie przełożyła się na zwiększenie wpływów finansowych HSL.

Nagłówki
Obniżka nie zadziałała zgodnie z planemZmiany wywołane przez pandemię wpływają na korzystanie z transportu publicznegoPlanowane podwyżki cen biletów

Obniżka nie zadziałała zgodnie z planem

Mari Fink, dyrektor HSL, przyznała, że obniżka cen biletów nie spowodowała wzrostu liczby pasażerów, jaki zakładano. Choć liczba podróży wzrosła o około 20 milionów, to zaledwie jedna piąta tego wzrostu była wynikiem obniżki taryf. Reszta to przede wszystkim efekt wzrostu liczby mieszkańców w regionie.

Tymczasem HSL zmaga się z poważnymi problemami finansowymi. Budżet na 2024 rok wskazuje, że organizacja może przekroczyć zaplanowane wydatki o 40,4 miliona euro, podczas gdy przewidywano, że wzrost liczby pasażerów umożliwiłby zrównoważenie deficytu wynoszącego 38 milionów euro w budżecie na 2025 rok.

Zmiany wywołane przez pandemię wpływają na korzystanie z transportu publicznego

Pandemia COVID-19 i wynikający z niej rozwój pracy zdalnej oraz hybrydowej przyczyniły się do spadku liczby pasażerów w komunikacji miejskiej. Jak podkreśla Fink, to właśnie wzrost pracy stacjonarnej mógłby wpłynąć na zwiększenie popytu na transport publiczny. Jednak nawet z obniżką cen biletów HSL nie zdołał przyciągnąć wystarczającej liczby pasażerów, aby pokryć straty finansowe.

- Reklama-

Planowane podwyżki cen biletów

W związku z niedoborem budżetowym HSL planuje podniesienie cen biletów o 7-9% w nadchodzącym roku. Część tej podwyżki wynika z wprowadzenia wyższego podatku VAT na początku roku, co stanowi większość planowanej podwyżki.

Przykładowe nowe ceny biletów to:

  • Bilet jednorazowy przez dwie strefy: wzrost z 2,95 euro do 3,20 euro
  • Bilet jednorazowy przez trzy strefy: wzrost z 4,10 euro do 4,40 euro
  • Bilet jednorazowy przez cztery strefy: wzrost z 4,50 euro do 4,80 euro
  • Bilet 10-przejazdowy na dwie strefy: wzrost z 26,55 euro do 28,80 euro
  • Bilet miesięczny na dwie strefy: wzrost z 66,60 euro do 72,10 euro
  • Bilet miesięczny na trzy strefy: wzrost z 99,40 euro do 107,70 euro

Decyzja o obniżeniu cen biletów w Helsinkach nie przyniosła oczekiwanego efektu finansowego. HSL, zmuszony do ratowania budżetu, zapowiada podwyżki cen biletów, co może stanowić wyzwanie dla mieszkańców regionu stołecznego Finlandii. Z perspektywy przyszłości transportu publicznego w Finlandii, przykład Helsinek pokazuje, że zmiany w sposobie pracy oraz ekonomiczne skutki pandemii mogą znacząco wpłynąć na rentowność systemów komunikacji miejskiej.

  • Coraz więcej Szwedów czuje się niepewnie w swoich dzielnicach
  • Użytkownicy aplikacji 112 będą otrzymywać alerty o utonięciach
  • Szwecja przedstawia nową strategię dla przemysłu obronnego
  • Zasiłek na dziecko w ogniu krytyki. Rząd nie planuje podwyżki
  • Sieć sklepów Life ogłasza upadłość w Szwecji i Finlandii

– Reklama –



Tagi:FinlandiaFinlandia informacjeFinlandia poloniaFinlandia wiadomościMedia polonijneMedia SkandynawiaSkandynawiaSkandynawia informacjeSkandynawia wiadomości
Poprzedni artykuł Szwecja zmaga się z narastającą nierównością – kraj, kiedyś wzór równości, pogrąża się w różnicach klasowych
Następny artykuł Nowe przepisy dotyczące zagranicznych przestępców, których nie można deportować ze Szwecji
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Może Ciebie zainteresuje

Produkcja fińskich paszportów zostanie przeniesiona do Polski

4 dni temu

Piloci Finnair osiągnęli porozumienie – koniec długiego sporu

4 dni temu

Gospodarka Finlandii powoli wraca na ścieżkę wzrostu – prognoza Banku Finlandii

4 dni temu

Deszczowy tydzień w Finlandii, ale weekend zapowiada się pogodnie

5 dni temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?