wtorek, 25 lutego, 2020

Nie bądź drogowcem – nie daj się zaskoczyć zimie

Warto przeczytać

W marcu ukaże się książka o życiu Grety Thunberg. Później czas na serial i film.

W Szwecji opublikowana zostanie książka poświęcona życiu najsłynniejszej aktywistki ekologicznej Grety Thunberg. Wydawca zdradził, że nastolatka ma za sobą kilka „surowych” i...

Szwedzki Bank Narodowy rozpoczyna testy e-korony

Szwedzki Bank Narodowy (Sveriges Riksbank) inauguruje testy nowej waluty – będzie to cyfrowa e-korona. Faza testowa ma pokazać, w jaki sposób korona...

Zaatakowana i zgwałcona dziewczyna w lesie

W sobotni wieczór w Angered w Göteborgu mężczyzna zaatakował i zgwałcił dziewczynę w wieku poniżej 15 lat. https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js

Sześć osób pod tym samym adresem pożyczyło miliony i zniknęło

Dzięki informacjom o fałszywych dochodach na temat dochodu sięgającemu miliona koron 31-letnia kobieta w Uppsali zdołała uzyskać kredyty i pożyczki w wysokości...

Zmieniłeś już opony letnie na zimowe czy nadal liczysz, że śnieżnej aury tym razem nie będzie? Eksperci zaznaczają: ogumienie letnie w temperaturze poniżej 7°C traci swoje właściwości. O bezpieczeństwo zadbaj zatem już dziś.

Opony zimowe znacznie lepiej sprawdzają się na gołoledzi, mokrych nawierzchniach, śniegu pokrywającym drogi czy błocie pośniegowym. „Ten rodzaj opon powstaje na bazie innej mieszanki gumowej niż opony letnie. Różni się od nich także głębszym bieżnikiem, który lepiej odprowadza błoto, a na śniegu zachowuje większą przyczepność” – mówi serwisowi infoWire.pl Paweł Skrobisz, customer service manager z Continental Opony Polska.

Na rynku spotykamy opony oznaczone M+S (z ang. mud and snow). „Mają one co prawda zoptymalizowany wzór bieżnika, a ich konstrukcja i skład mieszanki zapewniają lepsze osiągi na śniegu czy błocie, ale oponami zimowymi nie są” – zaznacza ekspert. Ogumienie zimowe, które spełnia określone kryteria przyczepności na śniegu, jest opatrzone symbolem śnieżynki na tle trzech górskich szczytów.

Jeśli w garażu mamy opony zimowe z zeszłego roku, sprawdźmy, czy nie są one uszkodzone ani za bardzo zużyte. Wysokość bieżnika powinna wynosić co najmniej 4 mm. I pamiętajmy, że nawet jeżeli jest on w dobrym stanie, to guma traci na jakości – tych samych opon nie należy używać dłużej niż przez 5–6 lat.

- Reklama-
- Reklama-

Więcej artykułów

- Reklama-

Ostatnio dodane

Sztokholm: 1,5-letni chłopiec zagrożony nożem przez dzieci

Policja w Sztokholmie poszukuje dzieci, które groziły nożem 1,5-letniego chłopca. Zgłoszenie nadeszło dziś o godzinie 16:59. Ojciec chłopca...

Najwyższy drewniany budynek mieszkalny

Ekologiczne rozwiązania w aranżowaniu wnętrz stają się w Szwecji normą. Co więcej, powstają całe budynki których projekt w 100 proc. opiera się...

Systembolaget pozywa duńską aplikację do sądu.

Systembolaget, sieć sklepów mająca monopol na alkohol oskarża duńską aplikację mobilną o łamanie surowych przepisów krajowych dotyczących sprzedaży i reklamy napojów wysokoprocentowych.

Coraz więcej imigrantów zasila populację Szwecji

Urząd statystyczny Statistics Sweden podaje, że w 2019 roku populacja Szwecji wzrosła o prawie 100 tysięcy. Oszacowano, że 73 proc. z tej...

Alarm powodziowy w kilku miejscowościach w zachodniej Szwecji

Halmstad to miasto portowe położone na zachodnim wybrzeżu Szwecji. Silne deszcze sprawiły, że Halmstad objęto stanem przedpowodziowym, a lokalne władze wzywają do...
%d bloggers like this: