Jednym z ostatnich samochodów, jakie Saab zaoferował swoim klientom, był 9-4X. Produkcja tego modelu ledwo ruszyła, zanim Saab zbankrutował. Teraz w Holandii jest jeden na sprzedaż.
Ze względu na nagłe wstrzymanie produkcji, wyprodukowano jedynie 814 sztuk 9-4X. Z tego tylko 673 były samochodami produkcyjnymi, natomiast pozostałe 141 to samochody testowe. Dlatego mówi się, że Saab 9-4X jest najrzadszym produkcyjnym Saabem.
Saab 9-4X został zbudowany na platformie GM’s Theta Premium i był tak naprawdę niczym innym jak Cadillac SRX z nadwoziem Saaba. 9-4X był dostępny z turbodoładowanym 2,8-litrowym lub 3-litrowym nie doładowanym V6 o mocy 305 lub 270 KM.
Chociaż 96 procent wszystkich Saabów 9-4X zostało wyprodukowanych na rynek amerykański, model ten jest bardziej rozproszony niż mogłoby się wydawać. Dziś w USA są 222 samochody, 28 w Szwecji, 14 w Niemczech, 12 w Holandii, 6 w Szwajcarii, 2 w Czechach, 2 w Gruzji, 2 w Polsce i po jednym w Belgii, Białorusi, Francji, Łotwie, Libanie, Litwie, Norwegii i Rosji. W sumie 44 zostały zezłomowane przez GM.
W Holandii jest na sprzedaż Saab 9-4X Aero XWD z 2,8-litrowym turbodoładowanym V6. Jest on w kolorze czarnym Zodiac Black z czarnym skórzanym wnętrzem. W sumie wyprodukowano 18 sztuk 9-4X w kolorze Zodiac Black, a według sprzedawcy specyfikacja samochodu na sprzedaż oznacza, że jest to jeden z czterech egzemplarzy w tym malowaniu.
Silnik V6 o pojemności 2,8 litra wystarczy, aby 9-4X rozpędził się do 100 kilometrów na godzinę w 8,3 sekundy i osiągnął prędkość maksymalną 230 kilometrów na godzinę.
Sprzedawca chce 47 500 euro (542 482 koron szwedzkich) za samochód, który przejechał 76 600 kilometrów.
- Wzrost liczby młodych ofiar strzelanin w Szwecji
- Rząd rewiduje wytyczne dotyczące narzędzi cyfrowych w przedszkolach
- Szwedzka Rada Rolnictwa prosi rząd o dodatkowe środki na walkę z chorobami zakaźnymi
- Emerytowany lekarz przepisał tabletki na eutanazję
- Eksplozja w domu szeregowym w Huddinge – rozległe uszkodzenia