Koniec z darmowymi balonami w McDonald’s

Szwedzki sektor McDonald’s różni się od pozostałych – dużo bardziej niż można by oczekiwać. Sieć restauracji nazywa się w tym kraju „Donken”, a w menu można znaleźć pozycje, których nie ma na liście znanej np. klientom z Polski. Te dania to przykładowo McFalafel oraz McVegan – burger wegański. Możliwe jest tu zamówienie dipu truflowego oraz frytek ze… słodkich ziemniaków.

W amerykańskich knajpach McDonald’s klienci zdziwiliby się, gdyby wręczono im balon. Podobnie w Polsce. Tymczasem w Szwecji to niemal normalne gdy pracownicy rozdają baloniki dzieciom bez wyraźnego powodu. Dla przyjemności obu stron.

Przez wiele lat balony symbolizowały rodzinną atmosferę sieci McDonald’s. Teraz dyrektor szwedzkiej gałęzi restauracji postanawia zrezygnować z tej dekoracji – wszystko w imię walki o poprawę naszego środowiska naturalnego. Od teraz balony będą gościły tylko w grach na Androidy i iOS, wykorzystujących technologię rozszerzonej rzeczywistości. Grę dostaniemy dzięki aplikacji mobilnej McDonald’s.

Ideę promuje nowa reklama telewizyjna, w której klienci i pracownicy restauracji dosłownie toną w morzu kolorowych balonów i nagle znikają. Następnie młodszy klient zaczyna grać w grę na swoim telefonie. „Mały wielki krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości. Duży na tyle, by coś zmienić” – taki slogan staje się puentą spotu reklamowego.

Jeśli dwieście lokalnych restauracji McDonald’s w Szwecji przestanie oferować klientom kolorowe baloniki, uda się zawalczyć o poprawę środowiska na Ziemi. Portal „En24” donosi, że za sprawą heroicznego gestu do środowiska przedostanie się o dziewięć ton mniej plastiku (nie sprecyzowano tylko, czy w ciągu pojedynczego roku, czy dłuższego okresu).

McDonald’s Sverige informuje, że realizacja planu zostanie wdrożona w trybie przyspieszonym. Jesienią szwedzka sieć wyeliminuje 50 ton plastiku ze swoich restauracji, a tam, gdzie będzie to potrzebne, wprowadzi papierowe słomki. Jakiś czas temu zrezygnowano już z plastikowych pokrywek do deseru McFlurry oraz sałatek.

Zgodnie z oświadczeniem McDonald’s Sverige, wszystkie jednorazowe opakowania plastikowe powinny zostać wyeliminowane do 2022 roku. Na stronie sieci można znaleźć informację, że tutejsze restauracje zasilane są energią elektryczną pozyskaną z odnawialnych źródeł. Szwedzki McDonald’s stosuje też taktykę recyklingu.

Nietypowa kampania: szwedzki McDonald’s umieścił na billboardach menu widziane z perspektywy dyslektyka.

Szwecja wiadomości

Dania wiadomości

Norwegia wiadomości

Warto przeczytać

Pięciu Polaków skazanych na karę więzienia za sfałszowanie zaświadczenia lekarskiego

Polski pracodawca i jego czterej pracownicy zostali skazani za sfałszowanie zaświadczeń lekarskich potwierdzające ujemny wynik testu na COVID-19. Polski pracodawca został...

Szwecja: surowsze restrykcje covidowe

W czwartek rząd Szwecji zaktualizował ogólnopaństwowe restrykcje dotyczące koronawirusa. Johan Carlson, dyrektor generalny Agencji Zdrowia Publicznego, podkreśla, że choć...

Polsko-szwedzki film zgarnia europejskie nagrody

„Sweat” to polsko-szwedzka koprodukcja, za którą odpowiadają m.in. Svenska Filminstitutet, Polski Instytut Sztuki Filmowej, EC1 Łódź oraz Canal+ Polska....

Musisz przeczytać

Pięciu Polaków skazanych na karę więzienia za sfałszowanie zaświadczenia lekarskiego

Polski pracodawca i jego czterej pracownicy zostali skazani za...

Statystyki policyjne: rekordowa liczba eksplozji w Sztokholmie w 2020 roku

Nowo udostępnione statystyki policyjne wykazały, że w 2020 roku...