SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Nietypowa kampania: szwedzki McDonald’s umieścił na billboardach menu widziane z perspektywy dyslektyka.
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Nietypowa kampania: szwedzki McDonald’s umieścił na billboardach menu widziane z perspektywy dyslektyka.
SzwecjaWiadomości

Nietypowa kampania: szwedzki McDonald’s umieścił na billboardach menu widziane z perspektywy dyslektyka.

2018/10/07
7 lat temu
Udostępnij

Wśród zaburzeń rozwojowych umiejętności szkolnych dysleksja jest jedną z najczęściej spotykanych przypadłości. Szacuje się, że blisko 20% populacji na całym świecie to właśnie dyslektycy.

Osoby, które nie zmagają się z tym zaburzeniem, nie mają pojęcia, jak frustrujące bywają trudności w czytaniu i pisaniu.

W wielu krajach 4 października jest Dniem Wiedzy nt. Dysleksji. W Szwecji na specyfikę tego zaburzenia zwrócił uwagę McDonald’s (przy współpracy z agencją reklamową Nord DDB).

W ramach projektu społecznego lokalne billboardy przemieniono w karty menu – widziane jednak z perspektywy dyslektyków. Litery zamieniają się tu kolejnością lub w ogóle nie układają się w spójną całość (słowo „McDonald’s”, na przykład, zastąpiono abstrakcyjną odmianą: „MsTcleecion”).

- Reklama-



To, co przechodnie mogli uznać za niefortunną pomyłkę, okazało się częścią szczytnej kampanii. Niespodzianki czekały też wewnątrz restauracji: w zestawach Happy Meal znajdowały się bowiem darmowe książeczki o chłopcu stawiającym czoła dysleksji.

Przygotowaniem kampanii medialnej zajęła się agencja OMD; za PR odpowiadał zaś Prime.

„McDonald’s to duża spółka – na tyle spora, by dokonać zmian w myśleniu ludzi”, zaznacza Christoffer Rönnblad, dyrektor ds. marketingu w McDonald’s Sverige. „Mogliśmy wykorzystać skalę naszej popularności, nasz donośny głos i w ten sposób zwróciliśmy uwagę społeczeństwa na problem często niedostrzegany, a przecież dotyczy szerokiej grupy osób. To wspaniałe uczucie.”

- Reklama-



– Reklama –

Tagi:Media polonijneMedia SkandynawiaPolonia SzwecjaPolonia w SzwecjiSkandynawiaSkandynawia informacjeSkandynawia wiadomościSztokholmszwecjaSzwecja informacjeSzwecja wiadomości
Poprzedni artykuł Przemoc w szwedzkich szkołach: w ubiegłym roku aktów agresji odnotowano o połowę więcej niż 5 lat temu.
Następny artykuł Uppsala: pożar pochłonął dużą część kompleksu szkolnego. Zatrzymano dwie dziewczyny podejrzane o podpalenie.

Może Ciebie zainteresuje

Nowy system kart bankowych w Szwecji – płatności możliwe także bez internetu

3 dni temu

Szwecja zaostrza przepisy: Zwolnienie warunkowe dopiero po trzech czwartych kary

4 dni temu

Ziemniaki i truskawki dla bezpieczeństwa narodowego. Hobbyści ogrodnicy stają się częścią obrony Szwecji

4 dni temu

UE może zablokować szwedzkie A-traktory dla 15-latków. ETSC ostrzega przed zagrożeniem

4 dni temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?