Będące ikoną zachodniej Szwecji, tramwaje w Göteborg, stały się w ciągu ostatnich lat śmiertelną pułapką z powodu niedziałających, według raportu mediów, wyjść awaryjnych.
Sławne biało-niebieskie tramwaje w Göteborgu znane są z tego, że mocno hałasują i rdzewieją, jednak teraz motorniczy opowiedzieli w gazecie Göteborgs-Posten o znacznie poważniejszej sprawie.[sociallocker] Według nich bardzo często w tramwajach zdarzają się usterki mechaniczne oznaczające, że awaryjne otwierane drzwi zacinają się lub nie otwierają się wcale.
„To wywołuje moją wściekłość,” powiedział jeden, z pragnących pozostać anonimowymi, rozmówców.
„To wyjątkowo poważna sprawa, jeśli nastąpi pożar w pojeździe pasażerowie nie będą mieli się jak z niego szybko wydostać”.
Wewnętrzne dokumenty przedsiębiorstwa potwierdzają co najmniej 72 przypadki problemów z drzwiami awaryjnymi pomiędzy 2007 a 2014 rokiem.
Według gazety Göteborgs-Posten, włoski dostawca tramwajów AnsaldoBreda, był wielokrotnie informowany i proszony o interwencje, ale nie zaoferował on żadnego rozwiązania problemu. Zamiast tego, miasto zatrudniło swoich inżynierów, którzy jednak także nie poradzili sobie z problemem.
„To po prosty śmiertelna pułapka,” powiedział jeden z motorniczych.
Szwedzka Agencja Transportu (Transportstyrelsen) stwierdziła w poniedziałek, że regionalni przewoźnicy powinni sami dbać o bezpieczeństwo i „sami rozwiązywać swoje problemy”.
„Otrzymaliśmy w styczniu 2014 roku raport od Göteborskich Tramwajów (Göteborgs Spårvägar) mówiący o problemach z awaryjnym otwieraniem drzwi i rozpoczęciu przez nich dochodzenia w tej sprawie. Od tego czasu nie słyszeliśmy nic o tej sprawie,” powiedział Henrik Olars, rzecznik agencji.
Dodał on, że agencja transportu prowadzi „regularne kontrole czy firmy transportowe przestrzegają swoich własnych zasad bezpieczeństwa,” jednocześnie powiedział, że nie może powiedzieć nic na temat ostatniej kontroli sieci tramwajowej w Göteborgu.
[/sociallocker]