Szwedzka firma Kasi Tech, z siedzibą w Smedjebacken w środkowej Szwecji, planuje zrewolucjonizować sposób jazdy samochodami, oferując rozwiązanie, które przekształca tradycyjne pojazdy spalinowe w hybrydy w zaledwie kilka godzin. Ten innowacyjny pomysł może stać się wybawieniem zarówno dla konsumentów, jak i dla środowiska, w szczególności w obliczu rosnących cen paliw i zaostrzających się norm emisji w Unii Europejskiej.
Hybryda w cztery godziny – „Electrification Made Easy”
Pomysł Kasi Tech jest prosty, ale rewolucyjny: każdy samochód spalinowy, zarówno z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym, może zostać przekształcony w hybrydę elektryczną w ciągu czterech godzin. Wystarczy odwiedzić dowolny warsztat samochodowy, który współpracuje z Kasi Tech.
- „Przekształcamy wszystkie istniejące silniki benzynowe i wysokoprężne w elektryczne hybrydy w ciągu czterech godzin, w dowolnym warsztacie samochodowym” – powiedział CEO Isak Löfgren w wywiadzie dla Nya Ludvika Tidning. Dzięki temu systemowi firma ma nadzieję stać się globalnym liderem w dziedzinie elektryfikacji pojazdów.
Przystępna cena i szybki zwrot inwestycji
Jedną z największych zalet rozwiązania oferowanego przez Kasi Tech jest jego cena. W czasach, gdy wiele osób obawia się wysokich kosztów zakupu samochodów elektrycznych, konwersja na hybrydę za jedyne 50 000-60 000 koron szwedzkich (około 20-25 tys. zł) staje się atrakcyjną alternatywą.
- „Nasze rozwiązanie to ułamek kosztów nowego samochodu elektrycznego” – wyjaśnia Löfgren. Okres zwrotu inwestycji wynosi około roku, co sprawia, że konwersja jest nie tylko ekologicznym, ale także ekonomicznym wyborem dla wielu kierowców.
W czasie rosnących cen paliw kopalnych, wynikających z celów emisji dwutlenku węgla narzuconych przez UE, oferta Kasi Tech może okazać się rozwiązaniem idealnym dla osób, które chcą unikać kosztownych zakupów nowych pojazdów elektrycznych lub hybrydowych.
Wyzwania finansowe Kasi Tech
Mimo że firma otrzymała już ponad sto zamówień na system konwersji, Kasi Tech boryka się z problemami finansowymi. Opóźnienia w otrzymaniu funduszy z Unii Europejskiej zmusiły firmę do redukcji zatrudnienia i intensywnego poszukiwania dodatkowego finansowania.
- „Mimo obietnic funduszy z UE, opóźnienia zmusiły nas do redukcji zatrudnienia. Teraz musimy szukać zewnętrznych inwestorów, aby móc kontynuować działalność” – przyznaje Löfgren.
Wsparcie ze strony lokalnych polityków
Na szczęście dla Kasi Tech, firma zyskała zainteresowanie lokalnych polityków. Sofie Eriksson, socjaldemokratka i członkini Komisji Energii i Przemysłu Parlamentu Europejskiego, odwiedziła firmę, by lepiej zrozumieć ich innowacyjne rozwiązanie i potencjał dla przyszłości motoryzacji w Europie.
Eriksson, która pochodzi z pobliskiego miasta Grängesberg, zamierza przekazać swoje spostrzeżenia kolegom w Brukseli. Jej wsparcie może okazać się kluczowe w dalszym rozwoju firmy i jej projektu.
Przyszłość hybryd w Szwecji i Europie
Kasi Tech ma ambitne plany. Firma nie tylko chce wprowadzać zmiany w branży motoryzacyjnej, ale również w regionie Bergslagen, który boryka się z problemami gospodarczymi. Isak Löfgren ma nadzieję, że innowacja nie tylko przyczyni się do redukcji emisji CO₂, ale również ożywi lokalną gospodarkę.
- „Mamy nadzieję, że nasz wynalazek może zmienić sposób, w jaki postrzegamy samochody i przyczynić się do poprawy sytuacji ekonomicznej w regionie Bergslagen” – mówi Löfgren.
Jeśli firmie uda się uzyskać potrzebne finansowanie, jej wynalazek może zrewolucjonizować rynek samochodowy, dając konsumentom przystępną i szybką alternatywę dla pełnej elektryfikacji pojazdów.