W sobotni poranek w Trollhättan w zachodniej Szwecji mieszkańcy doświadczyli nieoczekiwanych problemów komunikacyjnych związanych z autobusami elektrycznymi. Jak informuje lokalna gazeta Ttela, z powodu awarii elektrycznej odwołano kilka linii autobusowych, w tym 21, 22, 24, 26 i 27. Usterka ta sprawiła, że autobusy, które zwykle są ładowane w zajezdni nocą, tym razem pozostały bez energii.
Lars Jönsson, komunikator prasowy Västtrafik, wyjaśnia, że główną przyczyną problemu może być awaria transformatora. “Wszystkie te linie są obsługiwane przez nasze autobusy elektryczne, które nie mogły zostać naładowane z powodu usterki elektrycznej. W związku z tym, niemożliwe jest ich uruchomienie,” mówi Jönsson.
Na chwilę obecną brak jest dokładnych informacji na temat skali problemu i nie wiadomo, czy podobne kłopoty mogą dotknąć inne autobusy. Wydaje się, że na razie kłopoty dotyczą wyłącznie Trollhättan. Trwają prace nad rozwiązaniem problemu, ale nie podano jeszcze, kiedy autobusy będą mogły wznowić kursowanie.
Tymczasem, w całej Szwecji trwa proces konwersji na autobusy elektryczne. Jak informuje Szwedzki Urząd Transportu, miejskie usługi autobusowe przechodzą obecnie znaczące zmiany, z szybkim wprowadzeniem autobusów elektrycznych. “Wiosną 2022 r. ponad 600 autobusów elektrycznych będzie kursować w regularnym transporcie publicznym w około 25 różnych szwedzkich miastach,” mówi przedstawiciel Urzędu. Elektryfikacja sektora transportu jest ważnym krokiem w kierunku zrównoważonego rozwoju, ale jak pokazują wydarzenia w Trollhättan, niesie ze sobą również nowe wyzwania.
- Spadek liczby wypadków na hulajnogach elektrycznych w Szwecji – pierwszy raz w historii
- Prognoza Szwedzkiej Agencji Migracyjnej: Stabilny poziom wniosków o azyl mimo globalnych niepokojów
- Spadek liczby dzieci w wieku szkolnym w Szwecji przypomina trend z XIX wieku
- Upadłość dewelopera Oscar Properties – cios dla szwedzkiego rynku nieruchomości
- Szwedzki Urząd Skarbowy ostrzega rodziców: Nie lekceważcie zeznań podatkowych dzieci