Postnord błąd powiadomień: 150 tys. „paczek widmo”

Postnord błąd powiadomień. 150 tys. listów przewozowych z dawnych zamówień wysłano ponownie. Firma: to awaria u dostawcy, brak paczek do odbioru.

Foto. Pixabay

Klienci otrzymali alerty o przesyłkach, których nie ma. Postnord błąd powiadomień tłumaczy awarią u zewnętrznego dostawcy usług. Ponownie wysłano ok. 150 tys. listów przewozowych powiązanych ze starymi zamówieniami z Chin.

Co się stało i kogo dotyczy

Powiadomienia trafiły do osób, które kiedyś kupowały towary w Chinach. System dostawcy wysłał ponownie stare numery etykiet. Postnord przerwał wysyłkę alertów i informuje, że nie ma żadnych paczek do odbioru. Do biura obsługi zgłosiło się dotąd ok. 170 osób.

- Reklama -

Stanowisko Postnord

Rzecznik Anders Porelius podkreśla, że doszło do błędnego przekazania danych, a nie do próby wyłudzenia. Spółka prowadzi rozmowy z dostawcą i wyjaśnia mechanizm awarii. W komunikatach przypomina też ogólne zasady rozpoznawania fałszywych SMS-ów i maili.

Co zrobić, jeśli dostałeś takie powiadomienie

Według Postnord alert można zignorować, ponieważ przesyłka nie istnieje. Gdyby pojawiły się inne wątpliwe komunikaty z prośbą o płatność lub kliknięcie linku, należy je usunąć i nie podawać danych. W razie realnych roszczeń finansowych konsumenci mogą składać zastrzeżenia pisemnie.

- Reklama -
Udostępnij