Klienci otrzymali alerty o przesyłkach, których nie ma. Postnord błąd powiadomień tłumaczy awarią u zewnętrznego dostawcy usług. Ponownie wysłano ok. 150 tys. listów przewozowych powiązanych ze starymi zamówieniami z Chin.
Co się stało i kogo dotyczy
Powiadomienia trafiły do osób, które kiedyś kupowały towary w Chinach. System dostawcy wysłał ponownie stare numery etykiet. Postnord przerwał wysyłkę alertów i informuje, że nie ma żadnych paczek do odbioru. Do biura obsługi zgłosiło się dotąd ok. 170 osób.
Stanowisko Postnord
Rzecznik Anders Porelius podkreśla, że doszło do błędnego przekazania danych, a nie do próby wyłudzenia. Spółka prowadzi rozmowy z dostawcą i wyjaśnia mechanizm awarii. W komunikatach przypomina też ogólne zasady rozpoznawania fałszywych SMS-ów i maili.
Co zrobić, jeśli dostałeś takie powiadomienie
Według Postnord alert można zignorować, ponieważ przesyłka nie istnieje. Gdyby pojawiły się inne wątpliwe komunikaty z prośbą o płatność lub kliknięcie linku, należy je usunąć i nie podawać danych. W razie realnych roszczeń finansowych konsumenci mogą składać zastrzeżenia pisemnie.
