Linie lotnicze Norwegian zanotowały w listopadzie niewielki spadek liczby pasażerów, obsługując 1,3 miliona osób, co stanowi o 2 procent mniej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Pomimo tego spadku, firma pochwaliła się rekordowo wysoką regularnością lotów i 99,9-procentowym wykonaniem zaplanowanych połączeń.
Geir Karlsen, dyrektor generalny Norwegian, wyraził zadowolenie z wyników listopadowych, podkreślając, że miesiąc ten jest zazwyczaj jednym z najsłabszych w branży lotniczej. Współczynnik wykorzystania miejsc wzrósł o trzy punkty procentowe do 82,3% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Przewoźnik dysponował średnio 66 samolotami i utrzymał wysoką punktualność lotów na poziomie 86,8%.
Przewoźnik dostosował swoją przepustowość poza sezonem, z ASK (Available Seat Kilometers) wynoszącym 2 004 mln, a RPK (Revenue Passenger Kilometers) na poziomie 1 650 mln. Norwegian jest również dobrze przygotowany na nadchodzący spokojniejszy sezon zimowy, w tym na ewentualne zmiany cen paliwa, dzięki zabezpieczeniu paliwa po atrakcyjnych cenach.
Oczekuje się, że okres świąteczny Bożego Narodzenia i Nowego Roku przyniesie wzrost liczby podróży, choć firma jest przygotowana na zmienny charakter rynku.