SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Klienci oszukani przez popularną aplikację: „Wszystkie pieniądze przepadły”
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Klienci oszukani przez popularną aplikację: „Wszystkie pieniądze przepadły”
SzwecjaWiadomości

Klienci oszukani przez popularną aplikację: „Wszystkie pieniądze przepadły”

2024/05/14
1 rok temu
Udostępnij

Wraz z pogarszającą się sytuacją gospodarczą, rynek towarów używanych odnotował gwałtowny wzrost. Według ankiety przeprowadzonej przez Svensk Handel, w lutym sprzedaż używanych przedmiotów wzrosła aż o 600 milionów koron szwedzkich.

Nagłówki
Ostrzeżenie przed popularną aplikacjąWzrost podczas pandemiiRekomendacje dla użytkowników

„Lutowy wzrost jest kolejnym dowodem na to, że handel używanymi rzeczami ma się dobrze i nadal rośnie. Coraz więcej osób dostrzega ekonomiczne i środowiskowe korzyści płynące z konsumpcji w tym segmencie i spodziewamy się stabilnego wzrostu w nadchodzących miesiącach, zwłaszcza biorąc pod uwagę nadejście wiosny” – skomentowała Maria Mikkonen, główna ekonomistka w Svensk Handel.

Ostrzeżenie przed popularną aplikacją

Ożywienie na rynku towarów używanych ma jednak swoje minusy. Coraz więcej klientów jest oszukiwanych. W szczególności popularna aplikacja Vinted jest identyfikowana jako duże ryzyko.

Ellen Bagley, 20 lat, jest jedną z kilku osób, które korzystały z aplikacji do sprzedaży ubrań.

- Reklama-

„Widzę, że zakup został dokonany i że powinienem otrzymać etykietę wysyłkową. Następnie przechodzę do linku, gdzie jest napisane sprzedane i wchodzę na zewnętrzną stronę” – mówi TV4.

Na zewnętrznej stronie Ellen została poproszona o potwierdzenie sprzedaży za pomocą Bank ID. Postępowała zgodnie z instrukcjami, ale nie otrzymała potwierdzenia, że to zadziałało.

„Wtedy poczułam, że coś jest nie tak, więc zalogowałam się na swoje konto bankowe i zobaczyłam, że wszystkie moje pieniądze zniknęły” – powiedziała kanałowi telewizyjnemu.

W sumie 20-latka została okradziona z 12 000 koron szwedzkich. I nie jest ona jedyną osobą, która została oszukana za pośrednictwem Vinted. 23-letnia dziewczyna twierdzi, że została okradziona z 34 000 koron, gdy sprzedawała ubrania za pośrednictwem aplikacji.

„Wszystko poszło naprawdę szybko i było bardzo godne zaufania. Chciałam tylko sprzedać swoją spódnicę, aby zdobyć dodatkowe pieniądze” – powiedziała w wywiadzie dla Expressen.

- Reklama-

Wzrost podczas pandemii

Lotta Mauritzson, koordynator w National Fraud Centre, zauważa, że w ostatnich latach policja odnotowała wzrost liczby oszustw w witrynach i aplikacjach z używaną odzieżą.

„Jest to kategoria, która znacznie wzrosła podczas pandemii, kiedy więcej osób zaczęło robić zakupy online. Następnie nieco spadła po pandemii, ale nie tak bardzo, jak wcześniej” – mówi Expressen.

Rekomendacje dla użytkowników

Aby uniknąć oszustw, eksperci zalecają użytkownikom, aby zachowali szczególną ostrożność przy korzystaniu z aplikacji do sprzedaży i zakupu używanych towarów. Klienci powinni unikać wchodzenia na zewnętrzne strony internetowe i zawsze potwierdzać transakcje bezpośrednio w aplikacji. Ponadto, korzystanie z zaufanych metod płatności i weryfikacja tożsamości kupującego lub sprzedającego mogą znacznie zmniejszyć ryzyko oszustwa.

- Reklama-

Svensk Handel i National Fraud Centre współpracują nad opracowaniem dodatkowych środków bezpieczeństwa, które mają na celu ochronę konsumentów w handlu online. Działania te są niezbędne, aby zapewnić, że korzyści płynące z handlu używanymi towarami nie zostaną przyćmione przez rosnące zagrożenia związane z oszustwami internetowymi.

  • XEC – nowy wariant COVID-19 błyskawicznie szerzy się w Tajlandii. Eksperci ostrzegają: może dotrzeć do Szwecji
  • Wzrost liczby osób uzależnionych od hazardu. Pomoc rośnie, przymusowa opieka spada
  • Kontener z kokainą zaginął w Helsingborgu – tonę narkotyków odebrał fałszywy kierowca
  • Szwedzi proszeni o łapanie komarów. Nowy projekt naukowy SVA
  • Bank-id wprowadza dodatkową kontrolę tożsamości przez telefon

– Reklama –

Tagi:Media polonijneMedia SkandynawiaPolonia SzwecjaPolonia w SzwecjiSkandynawiaSkandynawia informacjeSkandynawia wiadomościszwecjaszwecja ciekawostkiSzwecja imigranciSzwecja informacjeszwecja pracaSzwecja wiadomościw Szwecji
Poprzedni artykuł Niemcy naciskają na Szwecję w sprawie projektu Hansa Powerbridge
Następny artykuł Coraz mniej mandatów z fotoradarów w Szwecji
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Może Ciebie zainteresuje

Kontener z kokainą zaginął w Helsingborgu – tonę narkotyków odebrał fałszywy kierowca

15 godzin temu

Szwecja zakazuje usług seksualnych na odległość. Nowa ustawa od 1 lipca

3 dni temu

Nowa ustawa o pomocy społecznej od 1 lipca. Pierwsza taka zmiana od 40 lat

4 dni temu

Jak głosowala Polonia w Skandynawii? Wyniki pierwszej tury wyborów prezydenckich 2025

5 dni temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?