SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Klarna pod ostrzałem: wszystko przez obsługę danych osobowych.
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Klarna pod ostrzałem: wszystko przez obsługę danych osobowych.
SzwecjaWiadomości

Klarna pod ostrzałem: wszystko przez obsługę danych osobowych.

2019/04/25
6 lat temu
Udostępnij

Klarna to szwedzka firma poruszająca się w obszarze technologii finansowych, a także jeden z największych banków w Europie.

Powstała blisko piętnaście lat temu, a w 2013 roku jej wartość wyceniano na 740 mln euro. Okazuje się, że pomimo tak imponującej pozycji Klarna nie słynie z poszanowania słusznego interesu swoich klientów.

Kuleje zwłaszcza obsługa danych osobowych – do tego stopnia, że na Klarnę stale wysyłane są skargi. Zażalenia na firmę były wysyłane do głównego urzędu, zajmującego się nadzorem personaliów, czterokrotnie częściej niż w sprawie innych banków szwedzkich.

Odkąd 25 maja ubiegłego roku w życie weszło nowe rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO), szwedzki urząd ds. ochrony tych danych otrzymał aż 82 skargi w kwestii działań nadzorczych, jakie podjęła Klarna, jeśli chodzi o obrót informacji na temat personaliów. Miały być one niewystarczające. Temat zainteresował między innymi dziennikarzy serwisu „DI Digital”.

- Reklama-

Klienci Klarny skarżą się, że firma przechowuje informacje dotyczące indywidualnych kont oraz dane osobowe bez zgody samych petentów. Pracownicy biura obsługi mają też nie udzielać klientom informacji w tym zakresie – pomimo stale napływających pytań.

Po tym, jak urząd ds. ochrony danych otrzymał doniesienia w tej kwestii, rozpoczęte zostało oficjalne śledztwo. Ustalone zostanie, czy obsługa danych osobowych prowadzona jest w zgodzie z obowiązującymi standardami.

Pytani przez „DI Digital” o swój błąd, przedstawiciele Klarny nie udzielili żadnej konkretnej odpowiedzi. Jedyny komentarz miał sugerować, że biuro obsługi klienta dba o „zachowanie przejrzystości” wśród przechowywanych danych personalnych. „Przejrzysty” ma być też sam fakt, że firma te dane gromadzi.

Klarna uruchomiona została w 2005 roku, a w 2017 uzyskała licencję bankową. Dziś obsługuje ponad 60 mln klientów w 14 krajach świata. Liczba pracowników firmy sięga dwóch tysięcy.

– Reklama –

Tagi:Media polonijneMedia SkandynawiaPolonia SzwecjaPolonia w SzwecjiSkandynawiaSkandynawia informacjeSkandynawia wiadomościszwecjaSzwecja imigranciSzwecja informacjeSzwecja wiadomości
Poprzedni artykuł Asyryjczycy w Szwecji boją się o swoje życie. „Dojdzie do wojny domowej”.
Następny artykuł Szwecja: zakaz reklamowania hazardu w sieci.

Może Ciebie zainteresuje

Kradzieże kawy w Szwecji 2025 – zorganizowane gangi uderzają w sklepy spożywcze

2 dni temu

Nowy system kart bankowych w Szwecji – płatności możliwe także bez internetu

7 dni temu

Szwecja zaostrza przepisy: Zwolnienie warunkowe dopiero po trzech czwartych kary

1 tydzień temu

Ziemniaki i truskawki dla bezpieczeństwa narodowego. Hobbyści ogrodnicy stają się częścią obrony Szwecji

1 tydzień temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?