H&M ostatnio trafiło na nagłówki gazet, gdy zdecydowało się zamknąć swój flagowy sklep w Mediolanie, jeden z wielu, które przestały przynosić dochody po rozpowszechnieniu się sprzedaży internetowej.
„W zeszłym roku zamknęliśmy 70 sklepów a w tym zamkniemy prawdopodobnie nawet więcej. Jest to spowodowane tym, że […] branża szybko przesuwa się w kierunku sprzedaży internetowej,” powiedział Nils Vinge, odpowiedzialny w H&M za relacje z inwestorami.
Podczas, gdy H&M zamyka coraz szybciej sklepy, to jednocześnie ich globalna ekspansja rozwija się bardzo dobrze, a sprzedaż ma wzrastać co roku o 10-15%.
Żeby to osiągnąć H&M nie tylko tworzy
nową ekskluzywną marką ARKET, ale także planuje w tym roku otwarcie 430 nowych sklepów i wejście na 5 nowych rynków.
Islandia będzie miała swój pierwszy sklep H&M w centrum handlowym Smáralind w Kópavogur, gminie tuż obok Rejkiawiku. Nowe rynki to także Kazachstan, Kolumbia, Gruzja i Wietnam. Według
Veckansa Affärera, otwarcie sklepu w Ho Chi Minh w Wietnamie, jest dużym zaskoczeniem, gdyż wcześniej firma podawała, że pierwszy sklep w tym kraju będzie zlokalizowany w Hanoi.
H&M planuje także otwarcie 60 nowych sklepów H&M Home.