Ponad dziewięć na dziesięć mieszkańców Szwecji korzysta z mediów społecznościowych, donosi Dagens industri. Facebook jest nadal najpopularniejszy.
Tylko 19% millenialsów korzysta codziennie z Facebooka, jak wynika z raportu Szwedzkiej Fundacji Internetu “Szwedzi i Internet”, opartego na wywiadach z prawie 7000 osób w różnym wieku.
Snapchat i Tiktok są natomiast używane głównie przez osoby urodzone w latach 00. 76% osób z tej grupy wiekowej używa codziennie Snapchata, 52% – Tiktoka, wynika z raportu.
Instagram ma szerszą publiczność i jest używany przede wszystkim przez osoby urodzone w latach 80-tych, 90-tych lub 00. Wśród osób urodzonych w latach zerowych 63 procent używa Instagrama codziennie.
Odsetek użytkowników, którzy odwiedzają YouTube co tydzień, spadł z 56 procent w zeszłym roku do 53 procent w tym roku. Jednak platforma wideo jest nadal stosunkowo szeroko wykorzystywana przez pokolenia, w przeciwieństwie do wielu innych platform.
Również szwedzkie forum internetowe Flashback straciło na popularności. Liczba osób, które odwiedziły stronę w jakimś momencie w ciągu ostatniego roku, spadła z 24% do 19%.
Wśród najmłodszych dzieci, urodzonych w latach 10-tych, Roblox jest najpopularniejszą platformą po Youtube. Prawie trzech na dziesięciu w tej grupie wiekowej używa Roblox codziennie.