Polityka prywatności
Home WiadomościDania BYD zdobywa popularność w Danii i planuje dalszą ekspansję

BYD zdobywa popularność w Danii i planuje dalszą ekspansję

Chińska marka samochodów elektrycznych BYD w krótkim czasie zdobyła uznanie na duńskim rynku. Obecnie, dzięki kontraktom na dostawy pojazdów dla gmin oraz popularności wśród klientów prywatnych, BYD odnotowuje dynamiczny wzrost sprzedaży, a plany ekspansji na najbliższe lata są ambitne.

W nowo otwartym salonie w Kolding klienci przeglądają różne modele, takie jak mniejsze Dolphin, które cieszą się popularnością w sektorze opieki domowej, oraz większe modele Seal i Sealion 7, rywalizujące z niemieckimi markami na rynku aut służbowych. W Danii zarejestrowano już ponad 2300 samochodów BYD, a firma wygrała przetargi na 500 pojazdów dla lokalnych władz, które wykorzystają je w usługach opieki.

Wzrost sprzedaży i ambitne plany
BYD planuje sprzedać około 3000 pojazdów w Danii do końca tego roku, co stanowi wzrost ośmiokrotnie w porównaniu z rokiem 2023. Country Manager Søren Møller Pedersen deklaruje, że w przyszłym roku firma chce podwoić sprzedaż i osiągnąć poziom 6000–7000 aut. Celem BYD jest wejście do pierwszej piątki marek samochodów elektrycznych w Danii do 2026 roku.

Firma operuje obecnie siedmioma salonami w dogodnych lokalizacjach, m.in. w Kolding, przyciągając klientów łatwiejszym dostępem niż tradycyjne salony w strefach przemysłowych. Planowana jest też rozbudowa sieci do 13-15 punktów sprzedaży w przyszłym roku, a serwisem zajmuje się sieć warsztatów Skorstensgaard.

Dyskusje o chińskich markach na duńskim rynku
Obecność chińskich marek na rynku europejskim wzbudza kontrowersje, szczególnie w kontekście współpracy Chin z Rosją. Pedersen przyznaje jednak, że większość Duńczyków nie wiąże geopolityki z zakupem samochodu, a technologia elektryczna przyciąga większe zainteresowanie niż kraj pochodzenia marki.

Karne cła na chińskie samochody elektryczne
UE nałożyła na chińskie samochody elektryczne dodatkowe cła antysubsydyjne, które w przypadku BYD wynoszą 17,4%, co firma pokrywa samodzielnie, aby nie podnosić cen dla klientów. Bycie notowanym na giełdzie i współpraca z międzynarodowymi inwestorami, jak Warren Buffett, pomagają BYD wyróżniać się na tle konkurencji, utrzymując równocześnie ceny na przystępnym poziomie.

BYD kontynuuje ekspansję w Danii i innych krajach europejskich, jednocześnie wypełniając niszę pojazdów elektrycznych, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i samorządów, dążąc do zrównoważonej transformacji transportu.

Przeczytaj również

Skandynawiainfo-logo

Skandynawiainfo.pl

Skandynawiainfo – All Right Reserved.