Po ponad pół wieku na rynku, masło Bregott, znane i cenione przez szwedzkich konsumentów, przechodzi przez „historyczną aktualizację”. Arla, właściciel marki Bregott, ogłosiła w komunikacie prasowym, że od poniedziałku 12 lutego, klasyczne opakowania masła Bregott ulegną zmianie.
Do tej pory masło Bregott było dostępne w dwóch rozmiarach: 300 i 600 gramów. W nowej aktualizacji, Arla wprowadza trzy rozmiary opakowań: 250, 500 i 750 gramów. Antoine Riché, szef działu masła i tłuszczów w Arla Sweden, wyjaśnił, że zmiana ta ma na celu zaspokojenie różnorodnych potrzeb gospodarstw domowych. „Mamy nadzieję, że nowe rozmiary ułatwią znalezienie opakowania odpowiadającego indywidualnym zapotrzebowaniom na masło,” powiedział Riché.
Arla nie podała jeszcze, ile będą kosztować nowe opakowania. Max Wallenberg, rzecznik prasowy Arli, w wywiadzie dla SvD zasugerował, że najmniejsze opakowanie Bregott będzie miało wyższą cenę za kilogram niż największe, ale unikał odpowiedzi na pytanie o średnią cenę za kilogram w nowych opakowaniach. „Naszą ambicją jest, aby cena za kilogram największego opakowania była niższa niż obecnie,” stwierdził Wallenberg.
Zmiana ta spotkała się z krytyką. Jan Bertoft, sekretarz generalny Szwedzkiego Stowarzyszenia Konsumentów, określił ją jako „doskonały przykład shrinkflacji”. Według Bertofta, zmniejszenie opakowania przy tej samej cenie jest nieuczciwym sposobem na podwyższenie cen. Wyraził także wątpliwości co do wiarygodności oświadczeń Arli odnośnie ceny za kilogram w nowych opakowaniach.
Arla odpiera zarzuty shrinkflacji, twierdząc, że nowe rozmiary opakowań zostały wprowadzone w celu lepszego dostosowania do zmieniających się potrzeb konsumentów. Firma podkreśla, że zmiana ta jest odpowiedzią na różnorodność gospodarstw domowych i ich różne wymagania co do ilości zakupionego masła.
Zmiany wprowadzone przez Arlę w opakowaniach masła Bregott będą uważnie obserwowane zarówno przez konsumentów, jak i analityków rynku. Dalsze reakcje na te zmiany i ich wpływ na rynek będą kluczowe dla zrozumienia, jak zmieniają się preferencje i nawyki zakupowe konsumentów.
- Tajemnica lekarza z Norrbotten: ile dzieci poczęło się z jego nasienia?
- Szwedzkie media: Narastający konflikt między Polską a Ukrainą – czy Polska zostanie wciągnięta w wojnę?
- Epidemia mykoplazmy w Danii: wzrost zachorowań także w Szwecji
- Duże wzrosty cen przekąsek i produktów mlecznych w Szwecji
- Najwyższe podwyżki czynszów w Szwecji w 2025 roku