Szwedzki Urząd Poczty i Telekomunikacji (PTS) intensyfikuje działania przeciwko oszustwom telefonicznym, opracowując nowe wytyczne i przepisy. Inicjatywa ta ma na celu wspomaganie operatorów w blokowaniu oszukańczych połączeń z zagranicy, które często wykorzystują technikę spoofingu, aby ukryć prawdziwe pochodzenie połączenia.
[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”3″ ihc_mb_template=”1″]
Oszuści telefoniczni często wykorzystują spoofing, fałszując numery telefonów, aby sprawić, że wydają się one pochodzić od zaufanych nadawców, takich jak banki czy policja. Celem takich działań jest najczęściej pozyskanie wrażliwych danych osobowych ofiar, które następnie są wykorzystywane do kradzieży pieniędzy lub ich odsprzedaży.
„Zatrzymując takie połączenia, operatorzy mogą zapobiec dużej części prób oszustw telefonicznych,” informuje PTS w oficjalnym komunikacie prasowym. Wytyczne są opracowywane we współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi, a urząd oczekuje, że nowe przepisy będą gotowe do wdrożenia w ciągu najbliższego roku.
Dialog z operatorami jest kluczowym elementem opracowywania skutecznych środków przeciwdziałania oszustwom telefonicznym. Wspólnymi siłami, sektor telekomunikacyjny i PTS dążą do zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony szwedzkim konsumentom przed oszukańczymi praktykami, które mogą narazić ich na znaczne straty finansowe i naruszenie prywatności.
[/ihc-hide-content]
- Rowerzystka w stanie krytycznym po wypadku: kierowca oskarżony o niebezpieczną jazdę pod wpływem alkoholu
- Szwedzkie pożyczki studenckie coraz droższe: stopa procentowa na najwyższym poziomie od 15 lat
- Szwedzki polityk o Syryjczykach w Szwecji: „To okazja do powrotu do domu”
- Nowe prawo ułatwi wcześniejsze zerwanie kredytów hipotecznych w Szwecji
- Nowe priorytety na rynku pracy: Umiejętności miękkie ważniejsze niż techniczne