Systembolaget, szwedzki monopolista na sprzedaż alkoholu, wprowadza nowy system kas samoobsługowych, aby ułatwić klientom zakupy. Po udanych testach w Uppsali, Sztokholmie i Örebro, samoobsługowe skanowanie jest teraz dostępne w kolejnych miastach, z planami rozszerzenia na około 100 sklepów w całej Szwecji.
Nowy system kasowy, który już funkcjonuje w trzech sklepach w Göteborgu oraz jednym w Malmö, ma na celu ułatwienie procesu zakupowego. “Chcemy, aby zakupy były proste i łatwe dla naszych klientów. Dzięki temu systemowi nasi pracownicy będą mogli lepiej pomagać klientom w sklepie”, informuje Marina Miloradovic, kierownik sklepu Systembolaget Mobilia w Malmö.
Wprowadzenie samoobsługowych kas budzi pytania dotyczące kontroli wieku i potencjalnego wzrostu kradzieży. Jednak, jak zapewnia Peter Olsen, gospodarz klienta, sklepy będą nadzorowane przez personel, a losowe kontrole mają zapobiegać nadużyciom. “Mamy cały czas personel na miejscu i będziemy nadzorowani, więc myślę, że kradzież będzie bardzo trudna”, zapewnia Olsen.
Systembolaget planuje wprowadzić samoobsługowe kasy w około stu sklepach, co jest częścią szerszych planów usprawnienia i poprawy efektywności. Firma może pochwalić się znacznym wzrostem zysku przed opodatkowaniem, osiągając w ostatnim roku 551 milionów koron szwedzkich, co jest ponad dwukrotnością wyniku z roku poprzedniego.
Wprowadzenie nowego systemu nie wpłynęło na liczbę pracowników w sklepie w Malmö, co wskazuje na dążenie Systembolaget do utrzymania stabilności zatrudnienia przy jednoczesnym wprowadzaniu innowacji. Ann Carlsson Meyer, dyrektor generalny firmy, podkreśla stabilność wyniku bazowego i ciągłe ograniczanie kosztów jako klucz do sukcesu.
Samoobsługowe kasy to krok naprzód w modernizacji zakupów w Systembolaget, oferujący klientom większą wygodę i efektywność.
- Szwedzcy taksówkarze protestują przeciwko warunkom pracy w Bolt
- Słońce przyczyną zakłóceń w ruchu metra w Sztokholmie
- Rozpoczął się Narodowy Tydzień Dziur: Apel o zgłaszanie uszkodzeń dróg w Szwecji
- Rząd w Szwecji odrzuca propozycję przywrócenia podatku od nieruchomości
- Spór między klientem a Gekås Ullared zakończony decyzją Generalnej Komisji Skarg