Brytyjska sieć aptek Lloyds Pharmacy mapuje zakupy internetowe klientów i dzieli się tymi informacjami z Tiktok – wynika z dochodzenia przeprowadzonego przez dziennikarzy z szwedzkiego radia.
Szwedzkie radio zbadało setki europejskich aptek internetowych poza Szwecją. Brytyjski gigant farmaceutyczny Lloyds Pharmacy wyróżnia się tym, że sieć używa narzędzi śledzących, znanych jako piksele, zarówno od Facebooka, jak i Tiktok.
Piksele szczegółowo mapują wizyty klientów i zbierają informacje, które są następnie wysyłane do gigantów mediów społecznościowych. Z audytu wynika, że informacje są wysyłane 60 razy podczas krótkiej wizyty na stronie.
Obejmuje to zbieranie informacji o dokładnych hasłach wyszukiwania i produktach w koszyku. Po dokonaniu płatności adres e-mail jest wysyłany zarówno do Facebooka, jak i Tiktok. Lloyd otrzymuje również imiona i nazwiska, a Tiktok informacje o numerze telefonu klienta. Przekazywanie odbywa się bez zgody, nie ma też możliwości wyłączenia tzw. cookie boxa.
Lloyds Pharmacy pisze w mailu do szwedzkiego radia, że bada informacje i że firma regularnie przegląda swoje wytyczne.
Obawy dotyczące Tiktok koncentrują się na jego właścicielu, chińskiej firmie Bytedance, i czy chiński rząd może monitorować lub czerpać zyski z danych użytkowników. Kilka rządów i organizacji na całym świecie zdecydowało się zakazać korzystania z aplikacji. Zarówno Tiktok, jak i Chiny zaprzeczają, że za pośrednictwem aplikacji odbywa się inwigilacja.
- Spadek liczby wypadków na hulajnogach elektrycznych w Szwecji – pierwszy raz w historii
- Prognoza Szwedzkiej Agencji Migracyjnej: Stabilny poziom wniosków o azyl mimo globalnych niepokojów
- Spadek liczby dzieci w wieku szkolnym w Szwecji przypomina trend z XIX wieku
- Upadłość dewelopera Oscar Properties – cios dla szwedzkiego rynku nieruchomości
- Szwedzki Urząd Skarbowy ostrzega rodziców: Nie lekceważcie zeznań podatkowych dzieci