W piątek wieczorem samolot linii TUI, lecący z Göteborga do Phuket w Tajlandii, został zmuszony do zawrócenia i planowanego lądowania na lotnisku Arlanda w Sztokholmie z powodu problemów technicznych. Zdarzenie to, jak donosi gazeta Aftonbladet, objęło około 330 pasażerów, którzy znaleźli się w nieoczekiwanej sytuacji podczas swojej podróży.
Adam Györk, szef komunikacji TUI, poinformował, że samolot musiał zawrócić i wylądować na Arlandzie, gdzie zostanie przeprowadzona kontrola techniczna maszyny. Dodatkowo, linia lotnicza organizuje zakwaterowanie hotelowe dla pasażerów.
Samolot, który był w drodze do popularnej turystycznej destynacji, musiał zmienić kurs niedaleko Azerbejdżanu, gdy wykryto błąd techniczny. Dokładne przyczyny problemu technicznego nie zostały jeszcze ujawnione.
W świetle europejskich przepisów dotyczących praw pasażerów lotniczych, osoby dotknięte odwołaniem lotu z powodu usterek technicznych mają prawo do odszkodowania i zadośćuczynienia. Szwedzka Agencja Konsumencka wskazuje, że Europejski Trybunał Sprawiedliwości uznał usterki techniczne samolotów za nadzwyczajne okoliczności, a pasażerowie powinni otrzymać odpowiednie rekompensaty.
Pasażerowie, których dotyczy odwołany lot, mają prawo wyboru między zwrotem kosztów a zmianą planu podróży. Linie lotnicze są zobowiązane do zaoferowania obu opcji niezależnie od przyczyny odwołania lotu.
- Spadek liczby wypadków na hulajnogach elektrycznych w Szwecji – pierwszy raz w historii
- Prognoza Szwedzkiej Agencji Migracyjnej: Stabilny poziom wniosków o azyl mimo globalnych niepokojów
- Spadek liczby dzieci w wieku szkolnym w Szwecji przypomina trend z XIX wieku
- Upadłość dewelopera Oscar Properties – cios dla szwedzkiego rynku nieruchomości
- Szwedzki Urząd Skarbowy ostrzega rodziców: Nie lekceważcie zeznań podatkowych dzieci