Płatności samoobsługowe zyskują na popularności w Szwecji

Najnowszy raport “Payments in the Nordics” przygotowany przez Svea Bank pokazuje, że coraz więcej mieszkańców Szwecji preferuje płatności przy kasach samoobsługowych w sklepach fizycznych. Według badań, niemal połowa konsumentów w Szwecji (49%) wyraża preferencję za używaniem metod “skanowania i płacenia”, wskazując na zmieniające się zachowania zakupowe i oczekiwania wobec handlu detalicznego.

Tendencja ta wskazuje na zmianę w kierunku większej autonomii konsumentów w procesie zakupowym oraz na zapotrzebowanie na bardziej efektywne i szybkie metody płatności. Jednakże, jak zauważa Svea Bank, wielu sprzedawców detalicznych nadal nie oferuje samo-skanowania jako opcji płatności, pomimo wyraźnego popytu ze strony konsumentów.

- Reklama -

Magdalena Caesar, Business Area Manager ds. rozwiązań płatniczych w Svea Bank, podkreśla, że adaptacja do tych zmieniających się preferencji nie nadąża za tempem rosnącego zapotrzebowania. “Podczas gdy odsetek osób, które chcą płacić za pomocą samodzielnego skanowania podwoił się w ciągu jednego roku, sklepy nie dostosowały się w tym samym tempie,” mówi Caesar, wzywając sprzedawców do wprowadzenia tej metody płatności w celu zwiększenia satysfakcji klientów oraz zdobycia przewagi konkurencyjnej.

Zainteresowanie samoobsługą jest szczególnie wysokie wśród młodszych konsumentów. W grupie wiekowej 18-29 lat, co druga osoba preferuje samodzielne skanowanie w porównaniu do tradycyjnej kasy, co sugeruje, że przyszłość handlu detalicznego będzie coraz bardziej opierać się na technologiach samoobsługowych.

Systemy samoobsługowe często spotykają się z krytyką, sugerującą, że mogą one ograniczać poziom obsługi klienta w sklepach. Magdalena Caesar kontrargumentuje, podkreślając, że wdrożenie samoobsługi w rzeczywistości może zwiększyć ogólną satysfakcję klientów. “Personel został zwolniony, aby zapewnić spersonalizowaną obsługę podczas całej podróży zakupowej,” mówi, sugerując, że samoobsługa może przyczynić się do lepszej jakości obsługi.

- Reklama -

Zmiana preferencji płatniczych wśród szwedzkich konsumentów wskazuje na potrzebę adaptacji ze strony sprzedawców detalicznych do rosnącego zapotrzebowania na bardziej efektywne i autonomiczne metody płatności. Wprowadzenie samo-skanowania i płacenia może nie tylko zwiększyć satysfakcję klientów, ale również przyczynić się do lepszego wykorzystania zasobów personelu w sklepach, oferując jednocześnie więcej zadowolonych klientów i potencjalne zyski na konkurencyjnym rynku.

Udostępnij
Brak komentarzy

Dodaj komentarz