W odwrocie od wcześniejszych planów wprowadzenia na rynek samochodu elektrycznego o mocy 2000 KM, szwedzki producent supersamochodów Koenigsegg postanowił skupić się na opracowaniu nowego rodzaju paliwa o ujemnym bilansie emisji CO2 dla swoich hybrydowych modeli. Decyzja ta została podyktowana bezpośrednio przez preferencje klientów firmy, którzy wyraźnie opowiedzieli się za zachowaniem “hałasu silnika”.
Christian von Koenigsegg, założyciel i CEO firmy, wyjawił, że mimo posiadania zaawansowanych technologii, takich jak akumulatory, silnik elektryczny Terrier i falownik Quark, firma zdecydowała się wstrzymać prace nad samochodem elektrycznym. “Nasi klienci mówią nie, nie, nie! Chcemy hałasu silnika! Zróbcie paliwo odnawialne i hybrydę, jeśli musicie,” przekazał Koenigsegg, wyrażając jednocześnie osobiste zadowolenie z codziennej jazdy swoją Teslą Model S Plaid.
Koenigsegg zwrócił uwagę na ograniczenia samochodów elektrycznych w porównaniu do tradycyjnych pojazdów z silnikami spalinowymi, takich jak waga baterii i brak charakterystycznego dźwięku silnika, które są istotnymi elementami doświadczenia jazdy w supersamochodach. Dodał również, że ciężkie akumulatory mogą nie być najbardziej przyjaznym dla środowiska rozwiązaniem dla hipersamochodów, które często pokonują bardzo niewiele kilometrów rocznie.
Zamiast tego, Koenigsegg skupia się na rozwoju paliwa odnawialnego, które mogłoby zaoferować prawdziwie neutralne emisje CO2, a nawet osiągnąć ujemny bilans emisji. Firma już teraz wykorzystuje paliwo E85 w swoich samochodach i bada możliwość stworzenia innowacyjnego paliwa, które jeszcze bardziej zminimalizowałoby wpływ na środowisko.
Christian von Koenigsegg podkreślił również, że dla wielu nabywców hipersamochodów, silnik jest postrzegany jako mechaniczne dzieło sztuki, które pragną podziwiać. “Hipersamochody powinny przypominać ręcznie robione mechanizmy zegarowe,” mówi Koenigsegg, wskazując na estetyczne i mechaniczne zalety tradycyjnych silników spalinowych.
Decyzja Koenigsegga o skupieniu się na paliwach odnawialnych i hybrydach, zamiast na samochodach elektrycznych, podkreśla unikalne wyzwania i oczekiwania stawiane przed producentami supersamochodów. Przesunięcie uwagi na rozwój ekologicznych paliw może otworzyć nowe możliwości dla przemysłu motoryzacyjnego, jednocześnie zachowując cenione przez entuzjastów cechy tradycyjnych samochodów sportowych.
- Nowe zasady dla właścicieli paneli słonecznych w Szwecji – koszty mogą wzrosnąć
- Coraz więcej osób w Szwecji traci prawo jazdy z nieoczekiwanych powodów
- Plantagen w kryzysie: Zamknięcia sklepów i upadłość fińskiego oddziału
- Wirus Marburg uznany za chorobę społecznie niebezpieczną w Szwecji
- Wirus Marburg: Jak się rozprzestrzenia i jakie niesie zagrożenia?