Szwedzka Agencja Produktów Medycznych rozpoczyna specjalną kampanię informacyjną skierowaną do młodzieży, ostrzegającą przed niebezpieczeństwami związanymi z „boffingiem”.
[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”3″ ihc_mb_template=”1″]
„Boffingiem” czyli praktyką wdychania propelentów. Decyzja o przeprowadzeniu kampanii została podjęta po tragicznej śmierci 14-letniej dziewczynki z Luleå, która wiosną ubiegłego roku wdychała suchy szampon w szkolnej toalecie.
Zjawisko „boffing” stało się niepokojąco popularne wśród młodych ludzi, mimo że może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych, w tym śmierci. Wielu młodych ludzi nie zdaje sobie sprawy z ryzyka związanego z tą praktyką, często dlatego, że produkty zawierające propelenty są łatwo dostępne.
„Wdychanie propelentu może być bardzo niebezpieczne i w niektórych przypadkach prowadzić do ostrego zatrzymania akcji serca. Jednocześnie produkty zawierające propelent są łatwe do zdobycia. Dlatego tak ważne jest informowanie o zagrożeniach, ponieważ może to uratować życie”, ostrzega minister spraw społecznych, Jakob Forssmed (KD).
Kampania informacyjna będzie prowadzona w imieniu rządu i ma na celu zwiększenie świadomości na temat zagrożeń związanych z „boffingiem”, a także edukację młodzieży na temat bezpiecznych praktyk i zachowań.
[/ihc-hide-content]
- Gwałtowny wzrost czynszów gruntowych zaskakuje właścicieli mieszkań w Szwecji
- Kontrowersje wokół upraw na szwedzkich cmentarzach – burza opinii publicznej
- Lotnisko Bromma w kryzysie – co dalej?
- Szwedzka policja apeluje: Unikaj pozostawania na lewym pasie
- Apteka triumfuje na giełdzie: 90 000 inwestorów i wzrost o 45% w debiucie