Chińska firma CRTG wygrała przetarg i podpisała ze Szwecją umowę w sprawie zamówienia publicznego na budowę metra. To największa inwestycja Szwedzkiego Zarządu Dróg i Transportu od ponad czterech dekad.

Trafikverket nawiąże z firmą China Railway Tunnel Group (CRTG) współpracę, w ramach której powstaną nowe linie metra sztokholmskiego. O planowanej rozbudowie poinformował serwis „Dagens Industri”.

Powstaną trzy dodatkowe tunele, co ma kosztować w sumie 276 milionów koron (112 mln PLN). Szefowie projektu po stronie szwedzkiej uważają, że jest to „rozsądna stawka cenowa”.

Inne zdanie ma Patrick Marelius, wiceprezes przedsiębiorstwa Subterra Sverige. Mężczyzna twierdzi, że za tak „małe” pieniądze nie da się wykonać skomplikowanych prac budowlanych na zadowalającym poziomie.

W „Dagens Industri” napisano, że CRTG pokonało konkurencyjne firmy, bo spełnia wymagania kwalifikacyjne i wydało się „najkorzystniejszą opcją” wśród potencjalnych wykonawców.

Modernizacja sztokholmskiego metra będzie nie lada przedsięwzięciem. Powstanie 20 km nowych torów i 11 stacji kolejowych. To największa inwestycja Szwedzkiego Zarządu Dróg i Transportu w komunikację publiczną od lat siedemdziesiątych.

Na mapie metra sztokholmskiego pojawi się nowy kolor linii – żółty. Czas budowy oszacowano wstępnie na osiem lat.

Według doniesień władze Sztokholmu podpiszą ok. 30 kontraktów na modernizację miasta.
Sztokholmskie metro – najdłuższą galerią sztuki
Sztokholmskie metro służy nie tylko do codziennego transportu, mieszkańcy miasta z dumą nazywają je najdłuższą galerią sztuki na świecie (o długości 110 km!). Wstęp Metro sztokholmskie…
Komunikacja miejska w Sztokholmie