Błąd w Kronofogden: Tysiące dłużników otrzymało mylące wiadomości

Wielu dłużników w Szwecji doznało szoku, kiedy otrzymało wiadomość tekstową z Kronofogden, szwedzkiego urzędu ds. egzekucji długów, ostrzegającą o możliwości utraty umorzenia długu.

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”3″ ihc_mb_template=”1″]

- Reklama -

Jak się okazało, wiadomość była wynikiem błędu pracownika. Dagens Nyheter donosi, że około 3300 osób otrzymało mylącą wiadomość. “To jest ważna OSOBISTA wiadomość od Kronofogden”, rozpoczynała się treść, która sugerowała, że osoby te spłaciły zbyt dużą kwotę umorzenia długu i mogą teraz stracić możliwość jego restrukturyzacji.

Per-Olof Lindh, szef działu umarzania długów w Kronofogden, potwierdził w wywiadzie dla Dagens Nyheter, że to błąd jednego z pracowników. “To nasz pracownik nieprawidłowo skorzystał z usługi wiadomości tekstowych i wysłał tę informację”, mówi Lindh.

Na szczęście, jak zapewnia Lindh, informacje zawarte w wiadomości były nieprawdziwe. Osoby, które otrzymały wiadomość, nie muszą się martwić o swoje umorzenia długów. Urząd obecnie bada, jak mogło dojść do tego błędu i jakie kroki podjąć, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.

- Reklama -

“Niektórzy ludzie dzwonią do nas teraz i martwią się, zastanawiając się, co się dzieje. Oczywiście bardzo tego żałujemy”, dodał Lindh.

Kronofogden planuje teraz wysłać korektę do wszystkich osób, które otrzymały mylącą wiadomość, aby wyjaśnić sytuację i uspokoić ich obawy.

- Reklama -

[/ihc-hide-content]

Udostępnij
Brak komentarzy

Dodaj komentarz