Bank przegrał sprawę o wypłatę 1,5 mln odszkodowania

Jak donosi telewizja SVT starsze małżeństwo z Dalarny z środkowej Szwecji wygrało sprawę przeciwko bankowi po tym, jak zostało oszukane na 1,5 miliona koron.

Para straciła pieniądze, gdy skontaktował się z nimi oszust podający się za rozmówcę z ich banku. Oszust nakłonił parę do podania kodów do aplikacji BankID w celu identyfikacyjnej – i tym samym był w stanie wejść w posiadanie kwoty 1,5 mln koron szwedzkich (~639 tys. zł.).

- Reklama -

Pomimo tego, że para została oszukana, bank nie zgodził się na wypłatę odszkodowania. Bank uzasadnił swoją decyzję tym, że para zachowała się “szczególnie nagannie”, ponieważ m.in. nie sprawdziła numeru telefonu, z którego dzwonili oszuści.

Jednak Generalna Rada Reklamacyjna, ARN, nie zgadza się z tym i dała bankowi po łapkach. Uznaje, że para została “wprowadzona w błąd, wierząc, że padła ofiarą próby oszustwa i że ujawnienie było konieczne dla ochrony jej majątku”, i klasyfikuje zachowanie pary jako “rażące zaniedbanie” – co jest o jeden poziom niższe niż roszczenie banku.

ARN decyduje więc, że para powinna otrzymać zwrot pełnej kwoty, z wyjątkiem 12 tys. koron szwedzkich, które są potrącane za “rażące zaniedbanie”.

- Reklama -
Udostępnij
Brak komentarzy

Dodaj komentarz