W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie społeczeństwa na bardziej efektywny i niezawodny transport kolejowy w Szwecji, rząd podjął decyzję o zwiększeniu punktualności pociągów. Aby osiągnąć ten cel, Szwedzka Administracja Transportu otrzymała zadanie sporządzenia szczegółowego raportu dotyczącego możliwych środków poprawy konserwacji torów i taboru kolejowego. Inicjatywa ta ma na celu nie tylko zwiększenie komfortu podróżowania, ale również podniesienie standardów bezpieczeństwa na polskich torach kolejowych.
[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”3″ ihc_mb_template=”1″]„Szwedzka sieć kolejowa musi zostać ulepszona. Istnieje duży dług remontowy, który narastał przez długi czas i wymaga podjęcia działań”, oświadczył minister infrastruktury Andreas Carlson podczas konferencji prasowej w stolicy kraju.
Kryzys w szwedzkim transporcie kolejowym osiągnął punkt kulminacyjny w czerwcu, kiedy rząd zwołał spotkanie kryzysowe z przedstawicielami Szwedzkiego Zarządu Transportu oraz głównymi przewoźnikami kolejowymi. Zarząd Transportu był pod ostrzałem krytyki za brak odpowiedniego planowania i komunikacji w zakresie prac torowych, co miało bezpośredni wpływ na działalność przewoźników. Brak odpowiedniego wyprzedzenia w dostarczaniu harmonogramów prac torowych sprawił, że przewoźnicy kolejowi borykali się z problemami w planowaniu zatrudnienia oraz sprzedaży biletów. To z kolei miało negatywny wpływ na dostawy towarów w całym kraju.
W odpowiedzi na te wyzwania, Szwedzka Administracja Transportu ma przedstawić raport dotyczący działań mających na celu wzmocnienie zdolności do przeprowadzania konserwacji kolei. Rząd podkreśla, że celem jest zwiększenie „solidności, niezawodności i punktualności” ruchu kolejowego. Jednak, jak zaznacza minister Carlson, pełne efekty tych działań nie będą widoczne od razu. „To problem, który narastał z biegiem czasu i zajmie to trochę czasu, potrzeba konserwacji jest ogromna”, przyznał.
Dodatkowo, Szwedzka Administracja Transportu otrzymała polecenie sporządzenia raportu dotyczącego punktualności ruchu kolejowego w ciągu ostatnich pięciu lat. Raport ma na celu zidentyfikowanie głównych przyczyn opóźnień oraz wskazanie odpowiedzialności różnych podmiotów w systemie kolejowym.
Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta przez rząd w najbliższy czwartek. Ostateczny termin zgłoszenia raportu został wyznaczony na 12 lutego 2024 r.
[/ihc-hide-content]- Lekarze stażyści w Szwecji na skraju wyczerpania: Co czwarty rozważa odejście z pracy
- Sztokholm rozwiązuje umowę na lotnisko Bromma: Plany nowej dzielnicy
- Rząd Szwecji chce na stałe wprowadzić tajne przechwytywanie danych w walce z przestępczością
- Zimowa ulga w rachunkach za energię elektryczną: Spadek cen nawet o 30%
- Szwecja odkłada powiększenie armii: Cel 12 000 poborowych przesunięty