W obliczu rosnącego zapotrzebowania na miejsca w więzieniach, szwedzki minister sprawiedliwości Gunnar Strömmer rozważa wykorzystanie starych szkół oraz statków jako tymczasowych miejsc odbywania kar. Ta nietypowa propozycja pojawia się w kontekście planów Służby Więziennej i Kuratorskiej dotyczących zwiększenia pojemności więzień w ramach Porozumienia Tidö.
W ciągu najbliższych dziesięciu lat liczba miejsc w aresztach i więzieniach ma wzrosnąć z obecnych 9 000 do 27 000. “Naprawdę cieszę się z tego raportu, a pierwszą rzeczą, którą chcę powiedzieć, jest to, że potwierdza on, że nasza polityka przynosi zamierzone efekty,” mówi Strömmer.
Aby osiągnąć ten cel, konieczne będzie zwiększenie skali ekspansji, budowa nowych więzień i ośrodków aresztu śledczego, a także zagęszczenie istniejących obiektów. Minister sprawiedliwości wskazuje również na możliwość automatyzacji niektórych elementów obsługi więźniów jako sposób na zwiększenie efektywności.
Jednakże, oprócz tradycyjnych metod, rząd bada również inne opcje, takie jak wynajmowanie miejsc w więzieniach za granicą, wykorzystanie starych szpitali lub szkół, a nawet statków. “Myślę, że powinniśmy poważnie przyjrzeć się wszystkim dobrym propozycjom w tej dziedzinie,” powiedział Strömmer, podkreślając, że bezpieczeństwo zarówno osadzonych, jak i pracowników Służby Więziennej i Kuratorskiej jest najważniejsze.
Służba Więzienna i Kuratorska rozważa również inne alternatywy, takie jak areszt domowy lub areszt obszarowy, a także tzw. kolejkę wyroków, stosowaną w Norwegii w 2010 roku.
Raport Służby Więziennej i Kuratorskiej jest szczegółowy i będzie nadal analizowany we współpracy z odpowiednimi władzami. Te innowacyjne podejścia mogą stanowić klucz do rozwiązania problemu przeludnienia w szwedzkich więzieniach i aresztach śledczych.
- Wirus Marburg: Jak się rozprzestrzenia i jakie niesie zagrożenia?
- Wzrost przemocy w Sztokholmie: Policja walczy z codziennymi wyzwaniami
- Baza lotnicza na sprzedaż: Niezwykła oferta w Szwecji przyciąga zainteresowanie z całego świata
- Szwedzka firma przekształci samochód w hybrydę w 4 godziny
- Nowe badanie obala mit o akumulatorach w samochodach elektrycznych – baterie trwalsze niż przewidywano