Szwedzki gigant streamingu muzyki świętuje rekordowe przychody i zyski, zwiększając swoją bazę subskrybentów.
Spotify, szwedzki colos w dziedzinie streamingu muzyki, odnotował spektakularny zysk operacyjny w wysokości 32 milionów euro (około 375 milionów koron szwedzkich) w trzecim kwartale bieżącego roku. Jest to imponujący wzrost w porównaniu z wynikami z tego samego okresu w roku ubiegłym, wyraźnie przekraczając prognozy analityków, którzy przewidywali stratę na poziomie blisko 50 milionów euro.
Zyski firmy wzrosły dzięki kombinacji czynników, takich jak poprawa wyników w sektorze podcastów oraz redukcja kosztów marketingu i personelu. Przychody również poszły w górę, z 11-procentowym wzrostem, osiągając łączną wartość 3,4 miliarda euro, co przekłada się na prawie 40 miliardów koron szwedzkich.
Baza użytkowników Spotify również znacząco wzrosła. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników, włączając w to użytkowników korzystających z bezpłatnej wersji aplikacji, wyniosła 574 miliony, co oznacza wzrost o 26 procent. Firma zanotowała również wzrost liczby płatnych subskrybentów, która na koniec września wyniosła 226 milionów, prezentując 16-procentowy wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału roku ubiegłego.
“Ogólnie rzecz biorąc, jesteśmy zadowoleni z rozwoju w trzecim kwartale i uważamy, że firma jest dobrze przygotowana do dalszego postępu”, komentuje Spotify, z zadowoleniem patrząc w przyszłość i dążąc do osiągnięcia obrotów na poziomie 100 miliardów dolarów w ciągu najbliższych dziewięciu lat.
- Spadek liczby wypadków na hulajnogach elektrycznych w Szwecji – pierwszy raz w historii
- Prognoza Szwedzkiej Agencji Migracyjnej: Stabilny poziom wniosków o azyl mimo globalnych niepokojów
- Spadek liczby dzieci w wieku szkolnym w Szwecji przypomina trend z XIX wieku
- Upadłość dewelopera Oscar Properties – cios dla szwedzkiego rynku nieruchomości
- Szwedzki Urząd Skarbowy ostrzega rodziców: Nie lekceważcie zeznań podatkowych dzieci