Amerykański raper Snoop Dogg zainwestował 2,5 mld dolarów w szwedzką firmę Klarna, poruszającą się w obszarze technologii finansowych. Od teraz 47-latek jest współudziałowcem w prężnie działającym biznesie.
Snoop Dogg znany jest z takich przebojów, jak „What’s My Name?” czy „Snoop’s Upside Ya Head” oraz ze współpracy z Pharrellem Williamsem, Tupakiem Shakurem i 50 Centem. Już wcześniej zajmował się inwestycjami – to dzięki niemu funkcjonuje spółka Casa Verde Capital, zajmująca się produkcją konopi.
Raper już od dłuższego czasu planował współpracę z europejskim przedsiębiorcą. To przemyślana strategia biznesowa.
„Szukałem możliwości na wzbogacenie swojego technologiczno-inwestycyjnego portfolio. Etyka pracy Klarny, wyzwania, jakie stawiają sobie jej pracownicy – wszystko to bardzo mi imponuje. Jesteśmy dla siebie stworzeni”, wyznał Snoop Dogg.
Ruszyła kampania promująca Klarnę, „Get Smoooth”, a jej twarzą został właśnie słynny raper. Kampania zwraca uwagę na korzyści, wynikające z korzystania z Klarny (takie jak eliminowanie komplikacji przy dokonywaniu płatności).
„Snoop jest nie tylko legendą wśród raperów, to również odnoszący sukcesy biznesmen”, powiedział Sebastian Siemiatkowski – dyrektor generalny spółki. „Bardzo interesują go technologie, handel detaliczny i branża e-commerce. On doskonale rozumie postępowania konsumenckie, zna się na marketingu, na zarządzaniu marką.”
Współpraca z Amerykaninem ma otworzyć dla Klarny zupełnie nowe drzwi, być początkiem zaskakującej ekspansji.
Casa Verde zainwestowało niedawno 10 mln dolarów w brytyjski rynek biofarmaceutyczny.
Snoop Dogg jest też producentem telewizyjnym, aktorem i reżyserem.