Przedszkola w Szwecji nie będą już zobowiązane do korzystania z narzędzi cyfrowych w edukacji najmłodszych, zgodnie z najnowszym ogłoszeniem minister edukacji, Lotty Edholm. Rząd zlecił Narodowej Agencji Edukacji opracowanie nowych wytycznych w tej materii, reagując na rosnące obawy dotyczące nadmiernego korzystania z urządzeń elektronicznych przez dzieci.
Edholm opisuje to jako “powrót do podstaw”, zwracając uwagę na liczne dowody naukowe wskazujące, że osoby najlepiej uczą się w środowisku analogowym. Takie środowisko również zmniejsza ryzyko siedzącego trybu życia, który jest coraz bardziej powszechny wśród młodych dzieci.
Minister Pracy i Integracji, Johan Pehrson, podkreślił, że wielu rodziców obawia się wpływu ekranów na przyszłość swoich dzieci. “To system dopaminy, który prowadzi do apatii, a nie wyobraźni”, mówi Pehrson, wyrażając swoje obawy.
Wymóg nauki cyfrowej, wprowadzony przez Narodową Agencję Edukacji w programie nauczania przedszkolnego od 2018 roku, będzie teraz poddany przeglądowi. Nowe wytyczne mają na celu zwiększenie elastyczności i pozwalają przedszkolom na większą swobodę w zakresie decyzji o korzystaniu z narzędzi cyfrowych w edukacji.
Oczekuje się, że nowe wytyczne pozwolą przedszkolom na większą swobodę w zakresie decyzji o korzystaniu z technologii cyfrowych w edukacji, jednocześnie zwiększając nacisk na naukę w środowisku analogowym. Agencja musi przedstawić swoją propozycję do 4 czerwca 2024 roku.
- Spadek liczby wypadków na hulajnogach elektrycznych w Szwecji – pierwszy raz w historii
- Prognoza Szwedzkiej Agencji Migracyjnej: Stabilny poziom wniosków o azyl mimo globalnych niepokojów
- Spadek liczby dzieci w wieku szkolnym w Szwecji przypomina trend z XIX wieku
- Upadłość dewelopera Oscar Properties – cios dla szwedzkiego rynku nieruchomości
- Szwedzki Urząd Skarbowy ostrzega rodziców: Nie lekceważcie zeznań podatkowych dzieci