Ryanair apeluje o ograniczenia w sprzedaży alkoholu na europejskich lotniskach

Ryanair, jedna z największych tanich linii lotniczych w Europie, domaga się wprowadzenia nowych zasad dotyczących spożycia alkoholu na lotniskach. W odpowiedzi na liczne incydenty z udziałem nietrzeźwych pasażerów, linia proponuje ograniczenie liczby napojów alkoholowych dostępnych dla podróżnych przed lotem.

Limit dwóch drinków – propozycja Ryanair

Linia lotnicza wzywa władze Unii Europejskiej do wprowadzenia obowiązkowego limitu dwóch napojów alkoholowych na pasażera w barach i pubach lotniskowych. Ryanair chce również, aby przy zakupie alkoholu pasażerowie byli zobowiązani do okazywania kart pokładowych – tak, jak ma to miejsce w sklepach wolnocłowych.

- Reklama -

– „Nie możemy zrozumieć, dlaczego pasażerowie na lotniskach nie są ograniczeni do dwóch napojów alkoholowych. Doprowadziłoby to do bezpieczniejszego i lepszego zachowania pasażerów na pokładzie oraz bardziej komfortowej podróży dla wszystkich” – brzmi komunikat Ryanair.

Problem nietrzeźwych pasażerów

Apel Ryanair wynika z licznych incydentów z udziałem nietrzeźwych podróżnych, które zagrażają bezpieczeństwu na pokładzie samolotów. Przykładem może być sytuacja z 9 kwietnia 2024 roku, kiedy lot z Dublina na Lanzarote musiał zostać przekierowany do Porto. Powodem była agresja pasażera, który ostatecznie został wyprowadzony z samolotu i aresztowany.

– „Żaden z tych kosztów nie zostałby poniesiony, gdyby zakłócający porządek pasażer nie wymusił przekierowania. Celem było zapewnienie bezpieczeństwa 160 pasażerom i 6 członkom załogi na pokładzie” – powiedział rzecznik Ryanair.

- Reklama -

Czas na zmiany

Linia lotnicza uważa, że ograniczenie sprzedaży alkoholu na lotniskach mogłoby znacząco zmniejszyć liczbę takich incydentów, co przełożyłoby się na większe bezpieczeństwo podróży.

Czy Unia Europejska podejmie działania w tej sprawie? Ryanair apeluje o szybkie decyzje, które mogłyby poprawić standardy bezpieczeństwa na lotniskach i w samolotach na całym kontynencie.

- Reklama -
Udostępnij
Brak komentarzy

Dodaj komentarz