Polityka prywatności
Home WiadomościSzwecja Oszuści podszywają się pod telefony ze Szwedzkiej Agencji Konsumentów

Oszuści podszywają się pod telefony ze Szwedzkiej Agencji Konsumentów

Szwedzka Agencja Konsumentów ponownie ostrzega przed oszustami podającymi się za pracowników agencji. Oszuści próbują zastraszyć swoje ofiary, twierdząc, że zostały one przechwycone na podstawie dowodu osobistego lub mają kilka niezapłaconych faktur w firmie telekomunikacyjnej.

Następnie oszuści oferują pomoc w unieważnieniu lub opłaceniu faktur. Aby uzyskać pomoc, ofiary są proszone o wylegitymowanie się identyfikatorem bankowym.

„Oszuści posługują się nazwą Szwedzkiej Agencji Konsumenckiej, aby zwabić konsumentów w fałszywe poczucie bezpieczeństwa, a ryzyko polega na tym, że wielu z nich wpadło w pułapkę i użyło swojego identyfikatora bankowego do identyfikacji. Oszuści mogą wymyślać najróżniejsze nazwy dla działów lub jednostek, które twierdzą, że należą do Agencji Konsumentów, więc nie daj się nabrać na używanie swojego identyfikatora bankowego bez względu na to, co mówią.” – powiedział w komunikacie prasowym Henric Jonsson, doradca w serwisie informacyjnym agencji Hallå konsument.

Agencja Konsumentów nigdy nie wykonuje tego typu telefonów i nie wypłaca żadnych odszkodowań.

„Pamiętaj, żeby nigdy nie podawać swoich danych osobowych przez telefon. Jeśli otrzymałeś lub otrzymujesz podobne telefony, natychmiast skontaktuj się z policją. Zanotuj numer telefonu oszusta, jego imię i nazwisko oraz to, co mówi” – napisała agencja w komunikacie prasowym.

Przeczytaj również

Skandynawiainfo-logo

Skandynawiainfo.pl

Skandynawiainfo – All Right Reserved.