Szwedzki samochód elektryczny Emily GT, który miał być produkowany w dawnej fabryce Saaba w Trollhättan, napotkał na znaczące przeszkody. Plany te, zgodnie z wcześniejszymi założeniami, miały wejść w życie już w 2024 roku, ale teraz zostały anulowane.
Jihad Mohammad, dyrektor generalny EV Electra, w wywiadzie dla Saab Club Nederland, wyjaśnił, że w miejscu starej fabryki Saaba obecnie nie ma możliwości produkcji samochodów. “To tylko puste budynki. Linia produkcyjna została usunięta, a roboty zezłomowane,” mówi Mohammad. Firma Carup również potwierdziła tę informację.
W związku z tym, EV Electra Sweden rozważa inne opcje, w tym produkcję kontraktową w innych krajach Europy, z Holandią na czele. “Rozmawiamy z wieloma fabrykami kontraktowymi, które mają gotowe linie produkcyjne,” dodał Mohammad.
Stenhaga Invest oraz przedsiębiorca Svante Andersson, obecni właściciele większości terenu dawnej fabryki Saaba, komentują sytuację. “Jihad musi szybko podjąć decyzję, jeśli chce produkować w Trollhättan. Rozmawiamy o najmie z innymi graczami,” mówi Andersson.
Planowana produkcja Emily GT w Trollhättan stanęła przed poważnymi wyzwaniami logistycznymi i infrastrukturalnymi. Teraz EV Electra musi znaleźć nową lokalizację dla swojego ambitnego projektu, z wieloma opcjami na stole, w tym możliwą współpracę z fabrykami w Holandii. To pokazuje, jak dynamiczny jest rynek produkcji samochodów elektrycznych i jak szybko mogą zmieniać się plany nawet w obliczu wyzwań.
- Postnord zmienia wytyczne opróżniania skrzynek pocztowych w Szwecji
- Obowiązkowe przedszkola językowe: Nowa inicjatywa rządu dla lepszej integracji
- Nadzwyczajne posiedzenie rządu w Szwecji po ujawnieniu przecieków w policji
- Użytkownicy iPhone’ów ostrzegani przed niebezpieczną ładowarką
- Tragedia w Södertälje: Ojciec aresztowany za morderstwo dzieci